Hálafa

IMG_4834.jpeg

csoport összetételét tekintve, heterogén csoport. Az eltérő korosztály miatt, a HÁLA fogalma másképp értelmeződött. Példamondatokkal segítettem őket, így a középsős és nagycsoportos gyermekek rávezetéssel megtudták fogalmazni egy-egy mondatban, hogy miért hálásak.
Motivációként ismert gyermekdalokat énekeltem, amely elősegítette, hogy mind odagyűljenek a szőnyegre.
Imitációs mozdulatokkal fokoztuk a kedvet, és utánoztuk az égig érő fát (nyújtózkodás), majd azt, ahogy fújja a szél (hajlás). Miután a gyermekek helyet foglaltak a szőnyegen, megkértem őket, hogy hunyják le a szemüket és figyeljék meg, mit éreznek. Egy falevéllel végigsimítottam minden gyermek arcát, ezzel megteremtve egy nyugodt légkört.
A mesehallgatást követően igyekeztünk levonni a konklúziót és megfogalmazni, mit is érzünk, ha hálás a szívünk.
Végezetül minden gyermek kiszínezett, egy előre kivágott szívet, amely az őszi levelet jelképezi a hálafánkon, amelyeket közösen helyeztünk el rajta.
A tevékenység zárómondataként a következőt mondtam a gyermekeknek: “Hálás vagyok, hogy velem együtt részt vettetek ezen a közös kis utazáson, és segítettetek elkészíteni ezt a gyönyörű őszi hálafát!”

Képek