Boldogság-élhetőbben, tisztábban

Első boldogságórához kapcsolódó tevékenységünket a Takarítási világnaphoz kapcsoltuk. A globális jóllét kialakításához, szokásrendszerré alakításához a tevékenységeket már kis korban el kell kezdeni. Ahhoz, hogy belső indíttatásúvá váljék, interiorizálódjon, minél korábbi életszakaszban, cselekvésbe ágyazottan kell foglalkozni a témával. Értelmileg akadályozott, 1-2-3. osztályos kicsi gyerekekkel főleg nehezített a megértés is.
Kicsi iskolánkban remek alkalom erre az immár hagyománnyá vált Takarítási világnap.
A reggeli órákban Rendetlen Rudolf, a róka szétszórta az iskola udvarán a szeméttárolóban található szemeteket, amit nekünk kellett a különböző színű szemétgyűjtőkbe szétválogatni. (papír-kék, fém-szürke, üveg-zöld, sárga-műanyag). Nagy örömmel segítettünk ebben a nagyobb tanulók pártfogásával. Később takarító eszközöknek kerestük meg a párját. Elkeverte a róka ezeket is: portörlők, seprűk, lapátok, különböző színű kesztyűk párját kellett megtalálnunk, azonosítanunk.
Később játékos célbadobás volt újra felhasznált vizespalackokkal, majd a kinti játékok után az osztályban folytattuk a tevékenységeket! Képkirakó, párosítás, színezés volt a pihentető feladat, majd az osztályunk ablakában a virágládákban cseréltük ki a virágokat gyönyörű szép árvácskákra! Nagyon hálásak voltunk ezért a napért, amiért ilyen sokféle dolgot megélhettünk, játszhattunk, bolondozhattunk kicsit, és még a környezetünkért is tehettünk valamit.
A napot Bagdi Bella: Szép nap című dalával fejeztük be. Erre tényleg elmondhattuk, hogy SZÉP NAP!