* Zsongó-bongó méhkas *

Dia1-1.jpg

A méhek világnapjához kapcsolódott a májusi Boldogságóránk.
Előzménye volt, hogy bevezettük a csoportban a „hangulat mérőt” (mosolygós, mérges és semleges arcra kell a jellel ellátott csipeszt feltenni), így már több alkalommal beszélgettünk az érzelmekről, igyekeztünk az aktuális érzelmeinket felfedezni, és elmondani, hogy mi okozza. Nehezebb kérdésnek bizonyult: Mi tudná jobbá változtatni az érzéseidet?
Először a Morgós medve és a szorgos méhecske című mesével foglalkoztunk. Meglepően jól követték a gyerekek a mesét, és a beiktatott feladatokat is remekül végezték. Másnap visszatértünk a mesére. Segítő kérdésekkel irányítottam a beszélgetést. Arról is szó esett, hogy ki mit szokott tenni azért, hogy jobb kedve legyen? (ez a kérdés a múlt hónapban is felmerült) Milyen hatása van a mérges embernek/gyereknek a többiekre? Milyen módokon lehet segíteni a másiknak?
A méhek világnapjához kapcsolódó beszélgetésben a méhecskékről beszélgettünk, középpontban a szorgalom fogalmával. Bár használjuk a szót a mindennapokban, egy kis pontosítás és mozgásos játék tovább mélyítette a fogalom megértését.
A tormateremben játszottunk, mert az időjárás mást nem engedett, de így is vidáman szedegették a méhecskékké változott gyerekek a színes labdákból álló virágport a megfelelő színű karikába.
Citrom illatú só-lisztgyurmából (sárga és kicsi fekete) méhecskét, papírtányérból és színes papírszirmokból virágot készítettünk.
A téma lezárásaként ének és gitárjátékot hallgattak meg a gyerekek: Erdő mélyén, odvas fában (francia dal)
A hónap témájához remekül tudtam kapcsolni az Önbizalom Program aktuális, pozitív kapcsolatok témakörét is. A mese kapcsán a maci és a méhecske kapcsolatáról, valamint a megbocsátás és a jó szándék fontosságáról is beszélgettünk.

Képek