Globális jóllét

Globális jóllét

A madarak és fák napja alkalmából tartottunk egy dupla órát, amelyet egy ‘Bird quiz’- zel kezdtünk.
Az első részben fotókról kellett madarakat felismerni; egy pontot ért a magyar név, kettőt az angol név.
A quiz második részében madárhang felismerés volt. Mindkét feladatot izgalmasnak és viccesnek találták a diákok, ugyanakkor tanulságos is volt abból a szempontból, hogy mennyire hiányosak az ismereteink.

Ezután arról beszélgettünk, hogy mennyire fontosak a nyelvben a természettel kapcsolatos szavak, illetve mennyire hagyhatóak ki a szótárakból ezek, hogy a technikával kapcsolatos szavak helyettesítsék őket. Ez egy a brit fiatalok számára készült szótárral meg is történt. Erről olvastunk egy cikket és az arra írt reakciókat, amelyek közül egy vers formájában íródott.

Az óra anyagát, a szókinccsel kapcsolatban azt a ‘házi’ feladatot kapták a tanulók, hogy az osztálykirándulás és terepgyakorlaton próbálják beazonosítani és megnevezni a madarkat és növényeket.

A fotók ezúttal az én munkámról készültek, az óraterveket mutatják.

Képek