Az apró örömök élvezete téma feldolgozása egy általános iskola tanulásban akadályozott – különnevelt – tanulói által

20170309_123434.jpg

Bevezető rész: Hangulati előkészítés- kellemes zene meghallgatása, illatgyertya meggyújtása.
Bevezető beszélgetés- Eddig tartott boldogságórák témáinak átismétlése.
1. Hála.
2. Optimizmus.
3. Társas kapcsolatok.
4. Jó cselekedetek.
5. Célok.
6. A megküzdés.
Beszéltünk arról milyen jó a barátommal, a családommal lenni, vagy valaki olyannal akit szeretünk. Ilyenkor mit érzünk? Örömet , boldogságot.
Ha valami jót cselekszünk, segítünk anyának, vagy valakinek akinek szüksége van rá. – Mit érzünk? (Boldogok vagyunk, örülünk.)- utalás az előző témára.
Ha van valamilyen célunk, és azt elérjük – Mit érzünk? ( Örömet boldogságot.)- utalás az előző témára.
Fő rész: A mai órán az örömről beszélünk. Amiről eddig beszéltünk az mind örömet okoz. Soroljunk fel dolgokat amik még örömet okoznak. Felsorolás a gyerekek által. Ilyenkor úgy érezzük a nap is süt felettünk.
Melyik dolog melyik érzékszervünkre hat?
Mi az ami szemünknek jó?
Mi az aminek jó az íze?
Mi az ami a fülünknek kellemes?
Milyenek a jó illatok?
Minek jó a tapintása? Mi az amit szeretünk megérinteni, simogatni?
A megbeszéltek után feladatlap megoldása. ( Az érzékszervekhez olyan képet rajzolni, ami nekik örömet okoz a megbeszéltek alapján.) Differenciált feladat: a kicsik színezzék ki azokat amik, nekik örömet okoznak. A nagyobbak feladatlap- elolvasni a kifejezéseket, cselekedeteket. Nap szimbólum rajzolása, ami örömet , boldogságot okoz. (Ha van még idő, Öröm-köröm kitöltése.)
Befejezés: Kellemes élménnyel való lezárás, levezető zenehallgatás. Jutalomsütemény elfogyasztása.

Képek