A megküzdés gyakorlása. Uzsoki Középiskolai Leánykollégium

- Csoport neve: uzsoki kollegium
- Középiskolai Leánykollégium
- Kategória: Középiskolások
- Téma: A boldogságfokozó hála
- (460 megtekintés)
A Téma koordinátora: Roy Violetta pszichopedagógus-pszichológus MSc.
A 6. témát egy összetett és több helyszínes feladatrendszerben zajló foglalkozások keretében valósítottuk meg. A februári kollégiumi közgyűlés egyik témája a házirend követelményeinek való megfelelés, illetve az észrevételezett hiányosságok feltárása volt. Építő visszajelzések nélkül nincs fejlődés, nincs bizalom, nincs sikeres együttműködés. A folyamatos visszajelzések a garanciái annak, hogy a kollégisták figyeljenek egymásra, megerősítsék egymást a sikerekben és merjenek beszélni azokról a dolgokról is, ami nem jól működik.
A visszajelzéseknek sokféle technikája létezik. Ezek közül az egyik leggyakrabban emlegetett \”szendvics\” technikát alkalmaztuk. A szendvics lényege, a fájdalommentes kritika: két pozitív visszajelzés közé becsomagolunk egy negatívat. Ez esetben a negatív kritikát a házirendben felróható hiányosságok, a pozitívokat pedig színes cédulákra felírt pozitív üzenetek tartalmazták, amikből mindenki húzhatott egyet. Forrás: Boldogságóra könyv 14-20 éveseknek, 10. old. Pozitív gondolatok. Vegyél egyet!
A közgyűlés jó hangulatban zajlott. Egyes tanulók a kihúzott cédulájukat a tanuló asztalaikra tették, vagy a szobájukban lévő faliújságra tűzték ki. Volt olyan tanuló is, aki nagy örömmel közölte üzenetét a Facebookon a barátaival.
Ebben a hónapban több tanulóval is megismertettem néhány gyakorlatot a progresszív relaxációs technikák közül. A tanulók ugyanis számtalan esetben kerülhetnek olyan szituációkba, ami váratlan, stresszes, és azonnal alkalmazhatják ezeket a megküzdési stratégiákat is.