Apró örömeink

Apró örömeink

A márciusi boldogságórákon az 1. osztályos gyerekekkel az Apró örömök élvezetét „boncolgattuk”. A hónap során megkerestük, megfigyeltük a hétköznapokban rejlő kis örömforrásokat, melyek hozzájárulnak a mindennapi boldogságunkhoz. Megállapítottuk, hogy mindenben találhatunk apró örömöt, ezáltal nyitottabbak leszünk az értéket adó apró dolgokra, és időt szakítunk az élvezetükre. A gyerekek naponta elmondták az aznapi apró örömeiket. A jelenlét közösen-légzőgyakorlatot párban végeztük el, ezzel közösen gyakoroltuk a tudatos jelenlétet. Rajzos formában mindenki elkészítette, hogy milyen kedves apró örömöket fedezhetnek fel a természetben, iskolában, otthon és az évszakokban. Mindezek észrevételéhez és élvezetéhez az érzékszerveinkre is szükségünk van, ezért feladatlapon: Érzékszervek, Látom-hallom, Kakukktojás c. feladatokat oldottuk meg. A tizenkét hónap c. mesében megfigyelhettük, hogy vannak, akik könnyen észreveszik maguk körül az örömet adó dolgokat és vannak akik, egyáltalán nem. A Kedvenc hónapom c. feladatnál 4 csoportban dolgoztunk, így a 4 évszak örömforrásait jelenítették meg a gyerekek néhány mozdulattal. Apró örömforrást nyújtott nekünk március 8-a, amikor a fiúk versekkel, virággal fejezték ki felénk szeretetüket, tiszteletüket. A gyerekeknek örömet szerzett a márc. 18-22-ig zajló Happy-hét programja is, melynek célja volt, hogy a tiszta ivóvíz fogyasztását részesítse előnybe a cukros üdítők helyett. 20-a a Boldogság világnapja. A húsvéti hagyományok felelevenítése is örömforrás volt számunkra, melyet iskolánkban március 27-én tartottunk. Elmondhatjuk, hogy ez a hónap élményekben, örömökben gazdagra sikeredett.

Képek