Küzdj, amíg csak bírsz! (2024. február)

76f3ded9-2082-4d63-9335-02abf562cb73.jpg

Elérkeztünk az 2024 második témaköréhez: a megküzdési stratégiákhoz. A gyerekekkel mindig átismételjük az előző hónapok témáját. Így tettünk most is. Felelevenítettük az előző hónapban kitűzött céljainkat. Beszélgettünk arról, hogy kitartásra van szükségünk ahhoz, hogy el is érjük azokat. Meg kell küzdenünk az akadályokkal, amik elénk gördülnek. Elmondtam a gyerekeknek, hogy az én életemben is voltak, vannak és lesznek nehézségek, melyekkel szembe kellett/kell néznem. Az élet ilyen. Meg kell próbálnunk mindent, hogy leküzdjük a felmerülő nehézségeket és soha nem szabad feladni!

Februárban négy héten át a színek világában kalandoztunk. Minden tevékenységet a színek köré terveztem. Szinte minden feladat megoldásakor előjött a Boldogságóránk témája. Volt, akinek az ollóhasználattal, volt, akinek a verstanulással kellett megküzdenie.

A testnevelés foglalkozásra igyekeztem a színekkel kapcsolatos játékokat válogatni. A SÁRGA napon a tornateremben mozogtunk. Bemelegítésképp egy képzeletbeli mezőre érkeztünk, ahol virágot szedtünk (törzsdöntés előrehajlással), napocskát és felhőt csiklandoztunk (járás lábujjhegyen). Előkerült a szivárványszínű ernyőnk, ahol a színes labdákat nem szabadott a földre leejteni. Igazi csapatmunka folyt. Színes labdákat is válogattunk ugyanolyan színű karikába. Fantasztikus csapatjátékot láthattam. A kis- és középső csoportosoknak akadálypályát építettem: 1. „Gördülj végig a színes mocsárban (szőnyegen)!”, 2. „Ugorj át a tüzes karikákon (hullahopp karika)!” 3. „Csússz végig a színes padon!” 4. „Lépj fel egy zsámolyra fejeden egy szivárvánnyal (babzsákkal)!” 5. „Mássz át a várfalon (bordásfalon)!”. Természetesen mindezt egy mese köré építettem, melyben a Színek királya parancsolt. Öröm volt látni, hogy a gyerekek mindent megtettek azért, hogy végigmenjenek a pályán. Felszabadultan kúsztak, másztak, ugráltak, kitartóan függeszkedtek az előttük lévő akadályokon. A nagycsoportosokkal Melinda néni Twisterezett, ami igazán kihívás volt mindenkinek.

Természetesen Bezzeg Andrea történetét is felolvastam a gyerekeknek, Bagdi Bella „Világomban minden rendben van” című dalát hallgattuk. A relaxációs gyakorlatok közül az arcizomlazítást választottam. A munkafüzet feladatai közül is válogattunk.

Kedvenc plüssjátékainkat is kiszabadítottuk a fogságból. Az elmúlt időszakban a gyerekek nem pakolták vissza a játékokat a helyükre. Arra gondoltam, csinálunk egy próbatételt. Elrejtettem a plüssöket a csoportszobában. Írtam egy levelet, mely azt tartalmazta, hogy a játékok világgá mentek, mert nem tettétek vissza őket a helyükre. Az ovisaim aggódva kezdték keresni őket. Nem értették, miért nem találják őket sehol. Megnyugtattam őket, hogy közös énekléssel, közös verseléssel visszacsalogathatjuk őket. A gyerekek megoldották a feladatokat és a plüssjátékok visszakerültek a helyükre.

A faliújságra a szülőknek néhány pozitív töltetű mondatot függesztettem ki. Szükség esetén bárki letéphetett magának egy-egy ösztönző gondolatot. Örömmel láttam, hogy a szülők bátran választottak a kitett motiváló mondatokból. A témakör befejeztével igencsak megfogyatkoztak a megküzdéshez kapcsolódó gondolatok.

A Boldogságórák hatodik témája megint nagy segítség volt számunkra. Óvodásaim nagyon élvezték ezt a témát, nagyon érdeklődőek és aktívak voltak.A „Megküzdési stratégiák” témakört remekül beillesztettem az óvodai projektembe.

Képek