Séta meditáció, szépkereső

Séta meditáció, szépkereső

Az órát az iskolával szemben lévő játszótéren kezdtük, ahol kipróbáltuk a séta meditációt. A gyerekek egy része jól szórakozott közben, de a többség komolyan vette és megértette ennek jelentőségét.
Később az osztályteremben megbeszéltük mit jelent az optimizmus és mi segíti ennek fejlesztését. Elovastuk és értelmeztük a „Lakatlan sziget” című olvasmányt, majd elvégeztük az Optimista alternítívák, pesszimista magyarázatokra” elnevezésú feladatot.
A „Szépkereső” feladattal folytattuk. A gyerekek elképzelték magukat különböző helyeken és megpróbálták a jót keresni a legrosszabb helyzetben is. Nem volt idő kereteket diszíteni, sima újságpapírból vágtuk ki őket, de így is hatékonynak bizonyultak.
Végül egy másik helyszínen Kompátia kártyák segítségével mindenki kiválaszthatta azokat az érzelmeket, melyeket friss ötödikesként éreznek és azokat a szükségletkártyátákat, melyekből megtudhatják, hogy mire van szükségük, hogy jobban érezzék magukat ebben az osztályban.
Házi feladatnak „A jövő vonala” című gyakorlatot kapták a munkafüzetből.

Képek