Az optimizmus gyakorlása

Optimista-varázsszemüvegek.jpg

A mai témánk nevének kitalálása keresztrejtvénnyel csoportmunkában
1. O K T Ó B E R
2. T U L I P Á N
3. L U S T A
4. V I D Á M
5. Ö R Ö M
6. P O Z I T Í V
7. B O L D O G S Á G
8. SZ E R E T E T
9. H Á L A

1. Az ősz második hónapja.
2. Tavasszal nyíló virág.
3. A szorgalmas ellentéte.
4. Mosolygós más szóval.
5. Ez az érzés az, amit akkor érzünk, ha boldogok vagyunk.
6. A negatív ellentéte.
7. Ez a program neve, amiben tíz hónapon keresztül vesz részt az osztály.
8. Ebből kapunk a legtöbbet szüleinktől.
9. A szeptemberi boldogságóra témája volt.
Megfejtés az OPTIMISTA. Ki az optimista? Hogyan mondanád más szóval?
2. Optimista mese bevezetése, Meseláda kinyitása, mese felolvasása belőle
Hogyan képzelitek el Vidámfalvát és Szomorúfalvát?
Mi a véleményetek Szomorúfalva lakóinak viselkedéséről?
Mit javasolnátok nekik?
Miért változtak meg végül is Szomorúfalva lakói?
Mit láthattak a varázsszemüvegben?
Igaz, hogy mindenkiben van valami jó?
3. Csoportmunkában mondatok befejezése pozitívként
Esik az eső, nem tudunk kimenni az udvarra, de…
Lázas vagyok, nem tudok iskolába menni, de…
A testvérem elvette a kedvenc játékomat, de…
Összevesztem a barátommal, de…
4. Saját varázsszemüveg elkészítése, zenehallgatás
Előre kinyomtatott varázsszemüveg formák mindenkinek, ők kiszínezik, kivágják.
Felteszik a szemüveget, és elmondják a mellettük ülőnek, mi benne a jó.
Közben zenehallgatás: Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok

Képek