Pozitív énkép projekt

- Csoport neve: KIRI77
- Visontai Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (130 megtekintés)
A gyakorlatokat 1.5 óra keretében összefűzve valósítottuk meg. Az optimizmus szó jelentése már a 4. osztályos tanulóknak gyorsan felidéződtek. Az Avar találkozón a gyerekek gyorsan beleképzelték magukat kis erdei állatokká és a mesebeli kis szűcs segítségével az óra végén megkapták jutalmukat. A mese segítette a „szűcs” szó megértését, a bizakodó gondolatok a kezdeti nehézségek után egyre ügyesebben megfogalmazódtak, mint a bunda nemcsak a melegen tartáshoz, de az ennivaló, a ház, odú béleléséhez, védéséhez, ellenségtől való elbújáshoz, gyerekeik megóvásához is. Ezt követően maradva az erdő témánál, optimista sünbirodalmat hoztunk létre az origami tudás segítségével. Manuális tevékenységet követően írásban fogalmazták meg gondolataikat az őszről. Az évszakot nemcsak a szép természetért, hanem a „meleg lakásért”, az „erdei állatok hangjaiért”, a „kellemesen cirogató napsütésért”, a „kirándulás” és az „őszi szünet” a pihenés lehetőségéért is. Személyes megközelítésben a szülinapok is megfogalmazódtak színes filctollakkal a papírokon, érdekes ilyenkor mindig szebben és helyesebben írnak. 🙂
Az időgép segítségével a szóbeli kommunikációra helyeződött a hangsúly, elképzelték magukat felnőttként. Általában 28 és 35 év körüli felnőttekké váltak, gyerekes családapák, dolgozó emberek, saját gyerekeikkel töltött vacsora és játék közben. A jelen családi helyzetek példája tükröződött a jövőképükben.
A Jobb Veled a Világ bolygón az optimista divatot kreativitásuk segítségével oldották meg nagyon változatosan. A csíkok, szívek, csillagok mellett a minimál stílus mellett a sokszínű, harsányabb is jól megfért eben a kategóriában, sőt előfordultak sötétebb színek, mert számukra belefér a pozitív szemléletükbe.
A feladatok során nagyon hasznos volt a komplex fejlesztő hatás, amit én most előtérbe helyeztem, mint szókincsfejlesztés, szövegértés, kreativitás, képzelet, szóbeli, írásbeli kifejezésmód, manuális tevékenység.