2. Az optimizmus gyakorlása

- Csoport neve: Tulipán-Hétszínvirág
- Ifjúság Utcai Óvoda Hétszínvirág Tagintézménye
- Kategória: Óvodások
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (125 megtekintés)
Az optimizmus gyakorlása
A gyerekek tapsolva fogadták, hogy ismét Boldogságóra következik. Kérték hallgassuk meg és énekeljük az előzőleg megismert és gyakran hallgatott dalt: Szép nap, ölelj most át engem… A dalt többször énekeltük egymást átölelve, így most is ragaszkodtak ehhez.
A hónap témájának boldogságóráját a Napimádás relaxációval indítottuk. Majd elénekeltük a Süss fel napot, mert borús idő volt és optimistán álltunk hozzá, mire az udvarra megyünk ki fog sütni a nap.
Kesztyűbábokkal előadtuk pedagógus társammal a Ferenczei Éva bábjátékát. A gyerekek szívesen elmesélték saját élményeiket. Beszélgettünk arról is, ki hogyan érezte magát: amikor beteg volt, ki ápolta, mi segített neki meggyógyulni. Előkerültek ilyen fogalmak, hogy szeretet, simogatás, finom tea, anya velem volt… Csoportunkban kedvelt szerepjáték az orvosos játék. A mese élményeit a következő délelőttökön többször eljátszották.
Játszottuk azt, hogy először ki kellett találniuk, hogy az én arcom mit fejez ki: vidám-szomorú.
A gyerekeket is kértem, legyen az arcuk boldog, szomorú. Körbe ültünk, és minden gyerek mondott egy-egy dolgot, amitől boldog és amitől szomorú lesz.
Majd kétoldalas emotikon báb segítségével, amit mindenki elkészített magának játszottunk boldog-szomorú játékot.
A napocska színezőt kiszínezték, örömmel vitték haza a családjuknak.
A foglalkozást a Boldog vagyok dal meghallgatásával zártuk. A dalt mókás utánzó mozgással kísértük.