Az optimizmus gyakorlása

- Csoport neve: Hajósdiák
- Zuglói Hajós Alfréd Magyar-Német Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
- Kategória: Felsősök
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (114 megtekintés)
Az osztállyal körben ültünk, az órát élménymegosztással kezdtük. A gyerekeket arra kértem, osszák meg egymással, milyen szerencsés dolgok történtek velük eddig. Ezután beszámoltak egy-egy olyan esetről, amikor egy helyzettől sokat vártak, bíztak a legjobban. Ezzel párhuzamosan olyan esetekről is beszéltek, amikor nem bíztak egy dolog sikeres kimenetelében. Következő feladatként különböző szituációkat képzeltettem el velük, amelyekre optimista és pesszimista magyarázatokat is próbáltunk találni. Az optimista magyarázat megfogalmazásához egy színes „optimista keretet” tettek az arcuk elé, ezzel is jelképezve a derűlátást. Közösen gondolkodva összehasonlítottuk a kétféle eset kimenetelét és a mögötte húzódó érzelmeket. Megbeszéltük, hogy mit jelent és mennyiben segít, ha megpróbáljuk meglátni a nehézségekben is azok jó oldalát. Az óra végén közösen elkészítettük az osztály jó tulajdonságainak fáját.