Kitartó béka

depositphotos_76840867-stock-illustration-pointing-at-himself-emoticon.webp

Boldogságóra – OPTIMIZMUS
1. Relaxáció – Napimádás
A csoport közösen végzi a feladatot.
2. Zenehallgatás/éneklés – „Boldog vagyok”
Az zenehallgatást/éneklést mozgással és hanggal kísérjük ezzel is segítve a ráhangolódást. A zenét a vége felé egyre halkabban hallgatjuk és a gyermekek folyamatosan foglalják el helyeiket az asztal körül.
3. Bevezetés – Szomorú Szilárd és Boldog Blanka csapatjáték (Kézikönyv 70. oldal)
4. Téma feldolgozása mesével – Mese a kitartásról és az optimizmusról
A mese elmesélése, majd annak rövid feldolgozása. Mennyire vagytok kitartóak? Mit gondoltok a béka teljesítményéről? Mi az amiben ti „jónak” érzitek magatokat?
5. Varázsszemüveg készítése
Eszközök: színes ceruza, előre kivágott szemüvegsablonok, apró matricák
A gyermekek kiszínezik a saját varázsszemüvegüket, amit kiszínezhetnek és feldíszíthetnek apró matricákkal.
6. Az optimizmus jelének kiszínezése
Zárásképpen a gyermekek a munkafüzet 10. oldalán található optimizmus jelet színezhetik ki és ragaszthatják fel a Boldogságvár első lépcsőfokára.
7. Téma továbbadása
A gyermekeknek kiosztom a névvel és jellel ellátott varázsgömböket, amiket otthon közösen a családtagjaikkal készíthetnek el.
8. Foglalkozást záró éneklés – „Pozitív gyerek vagyok”

Képek