Út önmagunkhoz

A-megbocsatas.jpg

A Bázisintézményi pályázatunk és programunk egyik fő elemét képező Boldogságóra keretében bemutató órát tartottunk, melynek központjában a tematikát képező 10 ajánlás közül a megbocsájtás állt. Történeti hátteret felvillantva, a Holocaust emléknaphoz kapcsolódva, jutottunk el a duplaóra végére a saját megbocsájtás út kialakításához, árnyalásához. Célunk volt változatos munkaformák felhasználásával, minden diák bevonásával a fajsúlyos témák méltó felidézése megélő, megértő és lehetőség szerint feloldó formában.

Út önmagunkhoz: boldogságóra a 8.b osztályban
ÓRAVÁZLAT
I.
Ráhangolódás:

1. Zsebbevalók/szívbevalók 3. dia…..’5
• A mosoly ereje-relaxációs gyakorlat
• Mottó-Márai Sándor idézet
• Kavicsok: türelemgyakorlat- valami sérelem, harag, bánat…

2. Boldogságóra 4. dia…..’10
• Mit tanultunk eddig?
• szófelhő-mondatok E/1-ben

3. …: Megbocsátás 5. dia…..’16
• idézetek TK-kulcsszavak/ zsebbe

Jelentésteremtés:

4. Példabeszéd-páros munka 6. dia…..’26
• Képek csoportosítása, megbocsátás fókusszal- kulcsszavak/ zsebbe

5. Égő áldozat 7-8. dia…..’45
• Sorstalanság-könyv, ajánló…..BOLDOGSÁG?
• Saul fia- ÜZENETE?
• Magyar vagyok- MINDENEK ELLENÉRE! …..’36
• A megbocsátás fogalma 2. Müller Péter, Twain – TK, kulcsszavak /zsebbe…..’40
• Schindler listája: kavicsok-tanúságtétel, adom és elengedem/ tábla!……’45

II.
Ráhangolódás:

6. Lélektréning….’3
• villámrelax
• szélfútta fa

7. Gyakorlása 9. dia…..’6
• II. János Pál példája

8. Hoo’ponopono 10. dia…..’12
• varázslat, mágia- oldás és kötés?
• a zene-művészet-közösség ereje

Jelentésteremtés:

9. Jelei 11. dia (10. dia link)………’26
• történet
• Csoportmunka: színe, íze, szaga, tapintása, hangjai/dallama, gesztusai-szalagok-MÁJUSFA
• tanulsága?

10. Útja 12. dia…..’36
• Bella története
• mondatok felolvasása és kiegészítése, befele bólintás

11. Feloldása 13. dia…………’44
• anyáknapi idézetek
• dal ?

12. Együtt… az úton 14. dia…………’45

• Szeretetkönyv zárógondolat-kórus

ooo

Képek