Márciusi beszámoló 2022-2023

received_144481591876967.jpeg

A hónapban a tematikához kapcsolódóan többnyire a tavaszhoz kapcsolódó játékokat játszottunk, illetve ilyen relaxációs feladatokat választottam.
Egy új kooperációs játékot vezettem be, melynek a lényege az, hogy nem az önös érdekek vezérlik az együtt játszókat, hanem a közös cél érdekében kell mindenkinek együtt dolgozni. Különböző tavaszi virágokat (6 féle) tettem le 6 oszlopba. Úgy kevertem össze őket, hogy egy oszlopban mindenféle virágból csak 1 legyen. Sorban kicserélhetnek 2 darab virágot a gyerekek, a játék végére az oszlopokban azonos virágoknak kell lenniük. Először nehezen ment az önös érdekek feláldozása, de aztán amikor megértették a gyerekek, hogy csak akkor sikerül a cél elérése, ha együtt dolgoznak, akkor nagyon gyorsan alakult a játék, és a közös siker egyre több játékra sarkallta a gyerekeket. Folyamatosan változtak a játszó gyerekek, volt aki többször is visszatért a játékhoz, volt aki több körben is részt vett. Egy-egy játék végén nagy örömöt okozott a közösen elért siker.
Ezen különleges alkalommal a foglalkozáson óvodapedagógus hallgatók is részt vettek, akik nagyon pozitívan nyilatkoztak a programról, a látottakról. Megismerkedtek a program alapjaival, lényegével, illetve elmeséltem nekik, hogy honnan indult a csoport, milyen fejlődésen mentek-mentünk keresztül az elmúlt időszakban, és hogy most hol tartunk az érzelmi intelligencia fejlesztésében.
A két relaxációs gyakorlat után megismerkedtünk az új üdvözlő táblánkkal, megismertük a jeleket, kipróbáltuk, eljátszottuk az üdvözléseket, ezzel bevezetve a reggeli érkezéshez tartozó új szokást.
Polli, a pillangó meséjét báboztam el a gyerekeknek, aki észreveszi az élet apró örömeit, sok új dolgot csinál, új barátokkal ismerkedik meg, új ízeket ismer meg a mesében. A beszélgető kör végén a gyerekeknek én is szerettem volna egy kis örömet okozni, ezért a kedvenc dalos játékukat játszottuk el.
A foglalkozás végén kiszínezték a hónap jelét, és megajándékozták azt, akinek szerettek volna örömet okozni. Nagyon büszke voltam a gyerekekre, mert a csoporttársak, óvónénik, dadus néni, de még a hospitáló hallgatók is kaphattak a jelekből.

Képek