Apró Örömök Körtánc

- Csoport neve: Levendula 1234
- Lesence Völgye Általános Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: Apró örömök élvezete
- (175 megtekintés)
Márciusi apró örömeink:
Kedvenc hónapunk a március, hiszen nincs mesésebb, lebilincselőbb elfoglaltság annál mint, hogy apránként felfedezzük a tavasz, az ébredező természet apró csodáit. Ennek jegyében keltünk útra, indultunk „örömkereső sétára” a falu határába a gyerekekkel. A feladat eközben az volt, hogy keressünk olyan dolgokat, amik a téli hónapok eltelte után újdonságnak, rendkívüli felfedezésnek számítanak, és azt osszuk meg egymással, hogy együtt örvendezhessünk. Különleges alakú kavicsok, egy-egy pillangó, méhecskék, bodobácsok, katicabogarak, tücskök, tavaszi virágok, madárfütty, ragyogó napsütés, pazar kilátás a tanúhegyekre, mind, mind a mi örömünket szolgálták. A legkellemesebb időtöltést a kék égen vándorló fehér, habos felhők biztosították, hiszen megpróbáltunk érdekes alakzatokat felismerni bennük. Volt ott galamb, kutya, medve, templom, karosszék és még sok minden más, csak a fantázián múlott minden.
Az iskolába kellemesen elfáradva és a szerzett élményektől feltöltődve érkeztünk vissza. Megbeszéltük, hogy boldogságszintünk optimális fenntartásához elég, ha észrevesszük a magunk körül létező apró szépségeket, látnivalókat és értékeljük azok létezését. Erre tudatosan irányíthatjuk, fókuszálhatjuk a figyelmünket, így a jó és kellemes érzések mindig velünk lehetnek. Hogy ez jól rögzüljön, elvégeztük a segédanyagokban közzétett „Apró Örömök Relaxációt” és az „Apró Örömök mozgásban” elnevezésű gyakorlatokat is, amik a testünk feletti irányítás elsajátításában segítettek.
Közösen tanulmányoztuk a mellékletben található színes táblázat segítségével a 6 legfontosabb erényt és a hozzájuk tartozó erősségeket, amelyek boldogságérzetünk, elégedettségünk fenntartásához szükségesek.
A séta során mindenki gyűjtött apró kavicsokat, így az ”Apró Örömök Babok” játék helyett, amit Lelkes Lóri meséjéből ismertünk meg, mi az „Apró Örömök Kavicsok” című játékot kezdtük el játszani. A kavicsokat a bal, a szív felőli oldalukon lévő zsebükbe tették a gyerekek, majd minden egyes megtapasztalt örömérzet után, egyet-egyet áttettek egy átlátszó kis zacskóba. Az átlátszóság azért fontos, hogy szemmel látható legyen az az eredmény, ami a sok apró örömről tanúskodik.
„Apró örömök borítékot” is készítettünk, ezt mindenki egyénileg díszíthette, és ebbe kis cetlikre leírva kerültek az átélt örömforrások.
Technika és rajz órákon is sokat kreatívkodtunk a témában, mindannyiunk örömére sok-sok apróságot készítettünk, amivel közösen díszítettük a faliújságot, az iskola ablakait nemzeti ünnepünk, Március 15-e alkalmából. Az „Apró Örömök Szigete” című térképre pedig mindenki lerajzolhatta azokat a dolgokat és szereplőket, amik szerinte egy ilyen nevű szigeten feltétlenül szükségesek a boldogsághoz, az elégedett élethez.
De legnagyobb örömünkre az szolgált, hogy kikeltek a kis ciprusmagocskáink, amiket februárban vetettünk, hogy megküzdjünk a Folly Arborétum által meghirdetett pályázati felhívással. A kis palánták növekedéséről naplót vezetünk, amiben szerepel az, hogy ki, mikor öntözi őket, mekkorát nőnek a hetek elteltével, hány levélkéjük fejlődik, illetve mesélünk, verselünk, énekelünk nekik, különböző forrásokból érdekességeket gyűjtünk róluk. Mindezeket fotókkal igazoljuk és illusztráljuk majd a beszámolóban, így esélyünk nyílik a tanév végi osztálykirándulás megnyerésére.
Kedvenc dalunk Bagdi Bellának a „Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek” kezdetű és című dal, mi erre jártunk „örömteli körtáncot” a Boldogság Világnapján, március 20-án, és együtt énekeltünk, mozogtunk önfeledten az előadóval.
Összességében vidáman, apró örömökben dúskálva, élményekben gazdagon éltük meg a márciusi boldogságórákat, amelyek remélem mindenki számára maradandó emlékeket nyújtottak!