Hóvirágmező

B21980E6-91C2-40E4-98CC-68AEE1406B1B.jpeg

Február hónapjában a Boldogságóra témája a: „Megküzdés gyakorlása” volt. A gyerekek a mesepárnára ültek le a szőnyeg köré. A foglalkozás kezdetén a relaxációs gyakorlatokat végeztük el: játékos arcizomlazítás, tüdőtakarítás, az én hangom. Meghallgattuk a foglalkozást kezdő éneket: „Ellazulni, jaj de jó”. A gyerekek becsukták a szemüket és elmondtam nekik a „ráhangolódás” relaxációs szöveget. Utána beszélgettünk arról, hogy ki milyen vizet képzelt el, és milyennek képzelték el hajójukat. Megcsengettem a csengőt és elmondta a kislány báb a „Kerekerdő…” című verset és ezután elmeséltem az „Aranykulcs” című mesét. Beszélgettünk a mese után arról, hogy szoktak-e álmodni és mi lenne a kívánságuk, ha lehetne hármat kívánni. Kiszínezhették a meséhez tartozó illusztrációt. Akinek volt kedve elkészíthette a munkafüzet feladatlapjait. Minden kisgyermek kiszínezett és kivágott és egy hóvirágot, és amikor felragasztotta a mezőre elmondta, hogy az ő hóvirágja mit üzen a kirándulóknak, akiknek néha kell egy kis bátorítás és segítség, hogy megtalálják a helyes utat. Elhatároztuk, hogy igazából is elmegyünk február végén az Alcsúti Arborétumba, és megnézzük a „Hóvirágünnepet” és végigsétálunk a hóvirág sétányon. A foglalkozás végén a „hangjátékkal” fejeztük be a foglalkozást.

Képek