Szupererőm van!
- Csoport neve: Gézengúz Mese csoport
- CSÉCSEI GÉZENGÚZ ÓVODA
- Kategória: Óvodások
- Téma: Megküzdési stratégiák
- (119 megtekintés)
Óvodánkban a farsang előtt került sor ehavi boldogságóránkra, a megküzdési stratégiák elsajátítására. Felhívtam a gyerekek figyelmét és beszélgettünk arról, hogyan tudnak az érzéseikkel, problémáikkal megküzdeni, hogyan lehet az érzéseket pozitív, boldog irányba terelni, kérdeztem őket, volt e nemrégiben valamivel kapcsolatban rossz érzésük, hogy tudtak jókedvre derülni, megnyugodni utána? Nehéz téma egy óvodás korosztálynak, de éppen azért, hogy számukra is kézzel fogható és érthető legyen kicsit a szuperhősök irányában gondolkodtunk, úgyhogy kitaláltuk, kinek mi a szuperereje, miben a legjobb, legügyesebb, mert mindenki jó valamiben. A relaxáció és a téma bevezetése minden boldogságórán elengedhetetlen, jobban ráhangolja őket a boldogságórák érzésére. Sok szituációs és drámajátékot játszottunk, így bele tudták magukat élni és tapasztalati úton szereztek élményeket. Csoportokban építettek tornyot, amit előtte a havi mesében elolvastam nekik, így a mesében szereplő torony megépítése volt a cél, és az, hogy közben egymásra is odafigyeljenek. Játszottunk hajótörést, cápatámadást is. A zenés relaxáció és a vezetett ráhangolódás gyakorlat nyugodt környezetet teremtett a gyerekeknek, ügyesen követték az utasításaimat, utána pedig megosztottuk egymással az érzéseinket és elképzeléseinket. Feladatok közül az ismerős idegeneket választottam, a csoport nagyon szeret mondókát megtanulni és elég ügyesek benne, így nem volt kérdés, hogy még egy számolós mondókával színesítjük repertoárunkat. Nagyon élvezték nem csak elmondani, hanem a hozzá alkotott mozdulatokat is végezni. A szuperhősös színezővel és álarckészítéssel kicsit elkezdtünk a farsangra is „bemelegíteni”, szép alkotások születtek, melyek óvodánk faliújságját fogják díszíteni. Mindig bízom benne, hogy a tanultakat, tapasztalatokat nem csak boldogságórán, hanem a mindennapokba is át tudják vinni az életkoruknak megfelelően.