Rend a lelke mindennek

- Csoport neve: Facsemete 1.
- Koncz Dezső Óvoda, Általános Iskola, Kollégium, Készségfejlesztő Iskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
- Kategória: Alsósok
- Téma: Célok kitűzése és elérése
- (158 megtekintés)
Januárban kikerült az új családi tervező naptár az osztály faliújságjára, melyről minden nap a jelentést követően elolvassuk az aznapi, célokhoz kapcsolódó mondatot, röviden megbeszéljük, értelmezzük.
Bagdi Bella – Van nekem egy álmom című dalát hallgattuk csukott szemmel. Mit éreztél? Mi jutott eszedbe a dalt hallgatva? Neked milyen álmaid, céljaid vannak az életben? Több tanuló a további életükhöz kapcsolódó munkás álmokról mesélt. Mit kell érte tennem? Nekem az, hogy végre időben elkészüljek reggel. Erre jöttek a hétköznapi, apró célok, melyeket el lehet érni, kisebb odafigyeléssel.
Családi élménynaptár következett: Válaszd egy rossz szokásodat, és határozd el, hogy mától változtatsz rajta!
– Szétpakolom a holmimat.
– Ciccentek, ha valami nem tetszik.
– Idegesítően sokat beszélek…, órán is.
– Kaffogok, ha valaki rám szól.
– Jobban figyelek órán.
– Nem emelem meg a hangomat ahhoz, hogy rám figyelj.
Tanácsokat adtunk egymásnak, hogy mivel tudjuk leküzdeni ezen rossz szokásainkat. (mély levegő, mielőtt ciccentek, számolok, mielőtt kiabálok, rendszeresen ellenőrzöm a dolgaimat,…)
Ismerkedtünk a Szupererő kártyajáték bizonyos elemeivel.
• Bölcsesség és tudás: bölcsesség, a tanulás szeretete, nyitott gondolkodásmód, kreativitás, kíváncsiság / érdeklődés,
• Bátorság: vitalitás / lelkesedés, kitartás / szorgalom, bátorság,
• csapatmunka,
• humor, játékosság,
• társas intelligencia
Beszélgettünk a képek mit jelentenek. Hoztunk fel saját magunk által átélt történeteket. Szín alapján sorba rendeztük őket, párokat kerestünk, majd mindenkinek választottunk egy erősséget, amit úgy gondolunk, hogy rá jellemző.
Sajnos az első félévben rendetlenség volt az osztály több pontján: hullottak a papírok a padból, nem volt hegye a ceruzának, nem találtuk a helyén a könyvet… Hetitervet készítettünk, hogy ezen változtatni tudjunk. Minden napra megterveztük a feladatot. Következő hetünk erről szólt: nap végén együtt ellenőriztük, hogy kinek hogy sikerült betartania. Egy időre a Rend-őr feladatait az adott hét egyik hetese végzi el minden nap elején.
Játék következett: Mutasd a szupererőd 2 csapatban: fiúk-lányok egymás ellen. Aki előbb kitalálja, azé a pont.
Nagy csapatjátékos testnevelés órán az osztályom. A mai mese: Hoci, foci! Ez a mese a sport szeretetéről szól. Arról, hogy nem az a cél, hogy legyőzzük egymást, hanem hogy élvezzük a játékot, mi és a sporttársaink egyaránt.
Boldog pillanataink végére érve memória játékot játszottunk ismét két csapatban a kártyalapokkal. Játék végén beszélgettünk a megszerzett erősségekről, ki melyiket tartaná meg? Te melyik erősséggel ajándékoznád meg a társadat?
Közös, önfeledt tánccal zártunk a hónap dalával.