Adni jó!

- Csoport neve: Tokaji Tulipánok
- Tokaji Óvoda
- Kategória: Óvodások
- Téma: Boldogító jócselekedetek
- (157 megtekintés)
Boldogító jócselekedetek. Fontos, hogy a gyerekek tisztában legyenek azzal, hogy mi a jó és mi a rossz. Sokszor beszélgetünk arról, hogy hogyan tudunk másoknak örömet okozni. Mik azok a tevékenységek, amelyek segítenek ezek elérésében. A boldogóra foglalkozást relaxációval indítottam. A választásom az „arc izomlazítás játékosan-ra” esett. Nagyon élvezték a gyerekek, mert vidám hangulatot eredményezett körükben. Ezek után a Repülj velem című albumról Jó emberré csak szívvel válhatok című dalt hallgattuk meg, amelyhez különböző mozgásokat utánozták a gyerekek. A karácsony előtti időszakban nagyon fontos hangsúlyozni a jó cselekedeteket. Többször beszélgettünk a segítségnyújtásról, adományozásról és jótékonykodásról is. Néhányan mondták, hogy otthon összeszedik a játékokat, amelyre már nincs szükségünk és elviszik, hogy a szegényebb gyerekek számára örömet okozhassanak. Az Tokaj kincsei alapítvány óvodánkba is eljuttatja a rászorulóknak a csomagokat. A gyerekek elmesélték, hogy milyen jó cselekedeteket szoktak otthon végezni, amelyet felírtam egy karácsonyi gömbre. Elkészítettük tenyérlenyomatból a csoport karácsonyfáját és a jó cselekedeteket tartalmazó gömböket ráhelyeztem a fára , amelyet kiraktam az öltözőbe, hogy a szülők is megtekinthessék gyermekeik jó cselekedeteit. Ez nagyon tetszett a szülőknek és többükkel beszélgetni kezdtünk a témáról. Nagyon örülnek neki, hogy a gyermekek lelkét igyekszünk pozitív pedagógiával nevelni, erkölcsi értéküket kialakítani. A következőkben feladatlapot oldottunk meg, a kismadarak eljuttatása a madáretetőkhöz. Madárbarát óvoda révén tudatosítottam a gyermekekben, hogy nemcsak emberekkel, hanem állatokkal is lehet jót cselekedni. A labirintus megoldása nagy figyelmet igényel a gyerekektől, de mindenki meg tudta oldani a feladatot, de néhányuknak kellett segíteni, hogy eljussanak a helyes úthoz. A szívem kertje című mese felkeltette az érdeklődésünket. Igyekeztem úgy előadni, hogy hangsúlyoztam Amália negatív viselkedését és annak következményeit fokoztam előadásommal, érzelmek kifejezésével. Miután a kislány jó útra tért és segített a kertet rendbe tenni, beszélgetést kezdeményeztem a gyerekekkel a meséről és a mese végén található kérdéseket feltettem a gyerekek számára. A beszélgetés után szituációs játékot játszottunk. A mi csoportunkban többen járnak dráma foglalkozásra és szívesen játszanak szituációs játékokat. Nagyon kreatívak és a felhozott szituációkból kedves kis történetek születtek. Beszélgettünk arról is, hogy mi a kincs az életünkben mi az, ami nagyon fontos, és mi az amit a jó cselekedetek által megtudunk őrizni, másnak örömet tudunk okozni. Az egyik kislány mondta, hogy neki nagyon beteg a nagymamája és szeretne neki kedveskedni valamivel karácsonyra. Ezért gyógyító szíveket készítettünk a gyerekekkel, hogy a családban és környezetükben lévő betegeknek segítsenek a szeretetükkel meggyógyulni. A jócselekedetek jelét forma kinyomóval lyukasztottam ki és felhelyeztük a negyedik lépcsőfokra. A héten adventi közös barkácsolást végeztünk a szülőkkel, amelyben angyalkákat is készítettünk. Megbeszéltük, hogy ezeket az angyalkákat ajándékozzák azoknak, akiket ez boldoggá tehet, akinek szeretnének örömet szerezni és jót cselekedni. Ez lehet szomszédnéni, nagymama vagy doktor bácsi. Ki az, akire szeretettel gondolnak és szeretnék, hogy jobban érezze magát a kis angyalka ajándék által. A foglalkozást zenével zártuk le. Ha boldog vagy mutasd meg mindenkinek című dalt nagyon szeretik a gyerekek, és már kívülről fújják. Mindig vidámságot nyújt nekik ennek a hallgatása. Úgy gondolom, hogy a jócselekedetek téma egy kicsit rávilágított arra minket, hogy másoknak örömet szerzünk az nekünk is jó. Az adventi készülődésünket ez a téma nagyon szépen bearanyozta.