Boldogító jócselekedet – A jó cselekedetek gyakorlása

- Csoport neve: Tállya Boldog Iskola
- Zempléni Árpád Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: Boldogító jócselekedetek
- (295 megtekintés)
A foglalkozás elején közösen összegyűjtöttünk néhány jócselekedetet. Megbeszéltük miért fontos a kedvesség és az, hogy másokkal szemben jót cselekedjünk. Felidézhették, hogy milyen jó dolgok történtek velük az elmúlt napokban, hetekben. A gyerekek pozitívan álltak a feladathoz, sikerült minél több jó cselekedetet összegyűjtenünk, amely köré a további tevékenységeket társítottam.
A programban leírt feladatok közül az alábbiakat választottam:
1. A macskagrófkisasszony esete a medvevitézzel
A gyerekekkel közösen felolvastuk a verset. Megbeszéltük, hogy a mesében milyen jócselekedetekkel találkozunk, kikhez fűződik. Csoportmunkában elkészítettük hozzá a három képkockából álló képregényt.
2. Jobb Veled a Világ Képeslap
A tevékenység elkezdése előtt megbeszéltük, hogy sok esetben előfordul, hogy az emberekkel nem mindig csak jó dolog történik. Vannak olyan helyzetek, amikor akadályba ütköznek és nehézségeik adódnak. Mindenki kiválasztott valakit az osztályból, és elképzelték, hogy nehéz időszakon megy keresztül. Neki szól ez a képeslap, amely kedves szavakat, bátorítást tartalmaz.
3. Mesélj még nekem!
Közösen alkottunk egy mesét, amely témája szintén a jócselekedetek. A gyerekek ügyesen megalkották saját meséjüket, amelyhez felhasználtuk a megadott mondatokat is.
4. Zárókör
A zárókörben összegeztük az óránk témáját.
„Talán igazuk van az optimistáknak: Minden rossz szülhet valami jót.” A mondat jelentését is megbeszéltük és összekapcsoltuk az alkotott mesénkkel.
Zárásként meghallgattuk a hónap dalát. A tanulók a foglalkozás során végig motiváltak voltak. Szívesen végezték el a feladatokat, mindenki részt vett benne. Az óra jó hangulatban telt. Ügyesen dolgoztak együtt.