Az aranyszabály és a jövőnk

316809285_1321482441970930_6686203661419079351_n.jpg

Október: Célok kitűzése és elérése
Az aranyszabály és a jövőnk
Ebben a hónapban két oldalról közelítettük meg a téma feldolgozását.
1.
Célul tűztük ki, hogy kerülni fogjuk a rosszat. A füzetünket tanév elején az aranyszabállyal nyitottuk meg: “Ne tedd másokkal azt, amit nem akarod, hogy veled tegyenek.” (Konfuciusz, ie. 5. sz.). Ezt eddig számos formában fogalmazták már meg. A lényege az, hogy ne tegyünk másokkal olyat, amit nem szeretnénk, ha ők tennének velünk. Beszélgettünk arról, hogy mi lehet ennek az alapja. A gyerekek ügyesen összeszedtek számos tulajdonságot, amik a cselekedeteinket befolyásolják. Ezt a táblára felírták. Színes krétával a jókat, fehérrel a rosszakat. A füzetbe is hasonlóképp, csak ott feketével írták a rosszakat. Felidéztünk olyan eseteket, amikor jót cselekedtünk. A gyerekek elmondták, ez nekik is jó érzés volt. Beszélgettünk arról is, amikor rosszat tettek velük. A gyerekek szerint nem mindig szándékos, ha valakinek ártanak. pl. ha ellökik a másikat, mert testnevelés órán játék közben összeütköznek. Az viszont fontos számukra, hogy ilyenkor egymástól bocsánatot kérjenek. Itt nagyon fontosnak tartom a felnőttek, az iskolában a pedagógusok példamutatását.
2.
Eljutottunk a jövőbe. Készítettem a gyerekeknek egy csodatávcsövet. Bevezetésként rájuk néztem és elkezdtem mondani, hogy kit milyennek látok külsőre, ha felnő. Megnéztük egymást, és láttuk kiből milyen felnőtt lesz, mit fog dolgozni, mit fog elérni. A gyerekek gyorsan kapcsoltak, számomra is meglepő módon jellemezték egymást. Ügyesen meg tudták indokolni, miért gondolták a másikról, hogy mi lesz, ha felnő. Volt köztünk: kertész, építészmérnök, műkörmös, fodrász, X-Faktor győztes, lovas versenyző, kutyakozmetikus, autóversenyző, mezőgazdász. Nagyon jó volt látni, ahogy fellelkesedtek, szépen megjelenítették rajzokban is ezeket.

Képek