Optimista gyerekek

Optimista-gyerekek-1.jpg

Az optimizmus hónapjában próbáltam megértetni a gyerekekkel, hogy ha bizakodva tekintünk a jövőbe, optimistán gondolkodunk, bármilyen célt tűzhetünk magunk elé. A termünkben berendeztünk egy pihenő sarkot, ahol mesélhetünk, meditálhatunk, elvonulhatnak a gyerekek egy-egy fárasztó tevékenység után akár játszani is. Ez a helyszíne a beszélgetéseknek, a gondolatok megvitatásának és természetesen a mesélésnek is. Itt olvastuk egy borús délelőttön A szomorú királykisasszony meséjét, majd hosszasan beszélgettünk a mese mondanivalójáról. Megállapítottuk, hogy nem szabad a saját gondjainkba temetkezni, minden helyzetben észre kell venni a pozitív lehetőségeket. Fontos, hogy minden tevékenységünkben találjunk valami jót, valami követendő példát. A következő boldogságórán egy kinyomtatott rajzot színeztek ki a gyerekek saját elképzeléseik alapján. A kép felső sarkában lévő napot ragyogóra színezték, mert emlékeztek arra, hogy amikor a hónap elején sokat esett az eső, énekszóval hívogattuk a napocskát. Egy-két nap elteltével verőfényes napra ébredtünk, így a gyerekek azt gondolták, hogy a dalocskának is szerepe van abban, hogy végre napos időnk lett. Mi az optimista vélekedés, ha ez nem az? Bámulatos ez a hat-hét éves korú gyerekek optimista életszemlélete, ahogy tiszta szívből örülnek az apró kis csodáknak is. Sokat kapunk vissza tőlünk gyerekkori élményeinkből, ha odafigyelünk rájuk. Ezért is érdemes boldogságórát tartani! ♥

Képek