Minden a legnagyobb rendben!
![tablo-optimizmus.jpg tablo-optimizmus.jpg](https://boldogsagora.hu/ae-content/uploads/2022/10/tablo-optimizmus-761x1024-800x1076.jpg)
- Csoport neve: Napocska4.a
- Deák Ferenc Általános Iskola és Gimnázium
- Kategória: Alsósok
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (198 megtekintés)
Az optimizmus hónapjában zenével, tánccal kezdtük a foglalkozást. Azután az „Almát szedj, ügyesedj, szőlőt szedj, ügyesedj” mozgásalapú relaxációs gyakorlatot végeztük el. Színezővel folytattuk: egy király és királynő arcát kellett kiegészíteni szemmel, orral, szájjal úgy, hogy az arc boldogságot, örömöt mutasson. A feladatot nagyon élvezték, remek kiegészítsék születtek, még bajszokat is kaptak a királyok. A színezés közben újra meghallgattuk a hónap dalát. Megfejtettünk egy rejtvényt: „Mi a jó a mai napban?” Válasz: Hogy képesek vagyunk meglátni a jót. Ezután következett a mesehallgatás: James Dean: Peti, a macska és a négy szökevény gomb meséje. Megbeszéltük a mese tanulságát. Az első foglalkozást meditációval zártuk.
A második foglalkozást megint zenével, tánccal kezdtük. Átbeszéltük ez elméleti hátteret, pozitív gondolatokat gyűjtöttünk. Ezután mindenki lerajzolta magát, és választott egy pozitív gondolatot. Elkészítettük a tablót: mindenki kivágta a magáról készült rajzot, a szövegbuborékot a leírt mondattal. A meséhez kapcsolódóan a gyerekek is ragasztottak fel gombokat, és lett a tablón 1-2 elgurult gomb is. A foglalkozás végén összegyűjtöttük, hogy milyen gondolatokkal lettek gazdagabbak, mit viszünk magunkkal az óráról. Nagyon örültem neki, hogy sokkal jobban keresik a dolgok, események pozitív oldalát, mint a tavalyi foglalkozásokon. A második foglalkozást is meditációval zártuk.
Nagy örömmel vettem észre, hogy a Boldogságóra program során, sok tapasztalattal leszünk/lettünk gazdagabbak: nemcsak a gyerekek, hanem jómagam is. Mikor bejelentem nekik, hogy Boldogságóra következik, mindig hangosan éljeneznek, örömmel várják a foglalkozásokat.