Transzformáció
- Csoport neve: Lélekbogyók
- Nőtincsi Általános Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (99 megtekintés)
Az optimizmus témakörét első négy évfolyamán, beszélgetőkörrel kezdtünk, boncolgatva a téma tartalmát, miről is lesz szó ebben a hónapban.
Majd Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok számát hallgattuk meg.
Ez a dal olyan energiákat mozgatott meg bennük, amitől aktív és mosolygós gyerekek tekintettek vissza rám.
Minden évfolyamon feladatok megoldását preferáltam.
Az első évfolyamon gesztenyéből készítettünk szomorú és vidám smile-t, majd nekik kellett eldönteni, hogy melyiket választanák. Mindenki a mosolygósat választotta.
Válaszuk nagyon egyszerű volt, mert jobban szeretik, ha jó kedvük van.
Ezt előzte meg az őszi napsütésben egy séta, ahol az ősz szépségeiről és nehézségeiről beszélgettünk, és összegyűjtöttük a gesztenyéket az alkotáshoz.
Harmadik osztályamon, nagyon élvezték a táncolást, felszabadultak és csordultig telítődtek pozitív energiával, melyet magukkal is vittek, énekelve a dalt.
Negyedikeseimmel, már tovább gondoltuk és a rossz élményeiket felelevenítve kutattuk, hogy abban a szituációban, volt-e valami jó?!
Mindenki talált benne pozitív dolgot, nagyon kevés gyermeknek kellett segíteni.
A negatív és a pozitívvá formált tevékenységekből rajzot készítettek, amiből egy tabló lett.
Nem maradhatott el egyik osztályban sem, hogy játszunk a Pozitivity-vel. Egyre ügyesebbek voltak a gyermekek a társasjátékban is.
Ami az évfolyamokon közös volt, az, hogy pozitív tulajdonságokat kellett gyűjteniük az évfolyamukon a nevük kezdőbetűjével. Volt olyan osztály, ahol nagyon sok tulajdonságot tudtak összeszedni, alig fért a kis zsákjukba.
Ez a hónapunk is mozgalmasan telt. Élveztem, hogy a gyerekek ráéreztek arra, hogyan tudják áttranszformálni a negatív dolgokat pozitívvá.