Céljaink elérése

boldogsag-9.jpg

A Boldogságóra program 5.hónapjának témája: célok kitűzése és elérése, ebben a fejezetben a célok melleti elköteleződéssel foglalkozunk. A gyerekek megtanulhatják, mi a különbség egy igazi cél kitűzése és az álmodozás vagy a kiváncsiság között.
Ha kitartunk a céljaink mellett: úgy érezzük, hogy mi irányitjuk a sajáát életünk, magabiztosabbak vagyunk, értelmesebbnek érezzük magunkat, megtanuljuk jobban beosztani az időnket, könnyebben vészeljük át a nehézségeket s társakra találunk.

A célunk eléréséhez szükséges egy jó terv, beszélgetések a családunkkal, barátainkkal, a várható előnyökre gondolunk, minden sikeres résznél jutalmazzuk meg magunk, vezessünk naplót, írjuk le részletesen céljaink.
Higgy magadban! …és ismételgesd … “Bármit képes vagyok elérni!”

Előkészítő osztály:

Órakezdő relaxáció éneklés: Bagdi Bella – Van nekem egy álmom

Téma bevezetése:

Szineznek, rajzolnak a gyerekek, s beszélgetés történik az óévről. Az óév utolsó hónapjaiban átélt legkedvesebb, legértékesebb, legérdekesebb élményüket kell lerajzolni, majd mindenki külön pár szóban elmeséli, bemutatja.

Az óév értékelésénét követően az újévet tervezzük. Megkérem a gyerekeket, képzeljék el , hogy aranyhalacskát fogtunk ki , s ez az aranyhalacska képes teljesíteni 3 kivánságunk. Gondolkodjanak el rajta, mi lenne, ha az ő kivánságuk is teljesülne.

Téma feldolgozása

Ha az embernek könnyen teljesülhetnek a kívánságai, bizony hamar túlzásokba esik. Egy ilyen asszony történetét ismerhetik meg a gyerekek most.

Mesefilm következik:
Az öreg halász és a nagyravágyó felesége.

Ezután a mese megbeszélése következik, a történet felidézése, képek segítségével, majd dramatizásása szerepekre osztva.

Pl. Fejezd be mondatokat:
A ponty azért ígérte meg , hogy teljesíti a halász kívánságát, ….(a gyerekek válaszolnak)
A haász azért nem maga kívánt, mert…
A nagyravágyó szó azt jelenti, hogy …
A feleség mindig boldog volt amikor egy kívánság teljesült, de..
A ponty azért lett egyre mérgesebb a feleségre, mert…
A feleség megvátozott, mikor visszakerült a halászkunyhóba, ezután már…
Megtanulta, hogy az álmai elérését, csakis úgy teljesítheti, ha ő is megdolgozik érte.

Itt tértünk vissza az óra elején is már megfogalmazott célkitűzéseinkhez, s azok eléréséhez. Tehát fontos, hogy higgyünk a célunk megvalósulásában , akarnunk is kell s tennünk is érte, minden nap. A varázsszó pedig a SIKERÜL, ha mindezt betartod.

Majd rajzos, kézimunkás foglalkozás, mindeki lerajzolja, kivágja s kiszínezi a 3 kivánságot teljesítő aranyhalacskáját
Az óra végső mozzanatában, pedig egy nyugtató, pihentető gyakoralat következik:
“Lemegy a nap, lankad a kar, a törzsem pihenni akar…”Erre a mondókára a gyerekek előreejtik a fejüket, és a hát domborításásval a térdükre, vagy a padba, … mi jelen esteben a mese szobánkban a puha matracunkra borultunk. (korhatártól független gyakorlat, a gyerekek nagyon szeretik s igénylik.)
“ A boldogságórákban részt vett tanulók optimistábbak, magabiztosabbak, kitartóbbak, mint a környezetbeli társai.”

Képek