A hála témakörének feldolgozása

A témakört 3 órában dolgoztuk fel.
Az 1.órát relaxációval (irkafirka) kezdtük. Ezután egyénileg megfejtették a titkosírást, és megbeszéltük kinek mit is jelent a megfejtés. Majd következett a mesehallgatás, mesefeldolgozás. Kifejtették, hogy kinek melyik részlet tetszett a legjobban és néhányan elmesélték, hogy hogyan köszönték meg, mikor mások segítségére szorultak. A megismert pozitív tulajdonságok összegyűjtése után közösen kerestük meg, hogy ki melyikkel rendelkezik a mesében megismertek közül. Ezután 3 csoportot alkotva játszották el a mese legfontosabb pillanatait, majd csoportonként összegyűjtötték, hogy miért lehetnek hálásak. Az órát meditációval zártuk.
A 2. órát napimádással kezdtük, majd levelet fogalmaztak meg a gyerekek egy-egy mesehős nevében, hogy miért hálásak. Ezt követte a HÁLA szó kirakása saját testükkel megjelenítve a betűket. Majd az előző órán hallott meséből választhattak maguknak, hogy kit/mit szeretnének lerajzolni belőle, miközben a hónap dalát hallgattuk. Az órát ismét meditációval zártuk.
A téma 3. óráját a Pozitív gyerek vagyok kártyák kiosztásával kezdtük. Minden gyereke 1-1 kártyát kapott, melyeket én válogattam ki előtte. A relaxációt követően mindenki felolvasta, amit a kártyáján látott és fűzött hozzá egy-két gondolatot. Ezután egy animációs filmet tekintettünk meg, majd erről beszélgettünk a gyerekekkel. Majd visszatekintve a hónapra, mindenki készített egy összefoglalót arról, hogy miért lehetett ebben a hónapban hálás. Végül az órát meditációval zártuk.
Összességében elmondható, hogy a gyerekeknek nagyon tetszett ez a téma. Maguk világítottak rá arra, hogy apró dolgokért is lehetünk hálásak, valamint arra is, hogy ha jó dolgot teszünk másokkal, azzal nem csak a másiknak teszünk jót, hanem önmagunknak is. A hónap dalát nagyon megszerették, szabadidőben és tízórai- uzsonna alatt is szívesen hallgatták.

ooo

Képek