2. foglalkozás: „Ha citromot kapsz a élettől – csinálj belőle limonádét!”

- Csoport neve: Picurkák
- Miskolci Könyves Kálmán Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Kaffka Margit Általános és Alapfokú Művészeti Tagiskolája
- Kategória: Alsósok
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (566 megtekintés)
Óraterv 2.
A pedagógus neve: Martinákné Bok Noémi
Téma: Az optimizmus gyakorlása
Osztály: Második évfolyam (2.B)
Felhasznált források: Bagdi Bella – Petőné Honvári Jolán: Boldogságóra – Kézikönyv pedagógusoknak és szülőknek. Mental Focus Kiadó. Bagdi Bella – Petőné Honvári Jolán: Boldogságóra munkafüzet. Mental Focus Kiadó. Bagdi Bella: Világomban minden rendben van – Zenés pozitív megerősítések gyerekeknek – CD.
Dátum: 2016. október
Reflexiók: A gyerekek, vidáman, érdeklődve ültek le a második boldogság órához. Végig fegyelmezetten és élvezettel dolgoztak. Különösen a csoportmunka tetszett nekik. Ezt a dalt szívesebbe énekelték és táncoltak a szövegnek megfelelően.
1. Ráhangolódás
Az előző órán a háláról beszélgettünk. Most egy másik témát hoztam nektek, ez az optimizmus és annak gyakorlása. Az optimista ember mindig mindenben a legjobbat keresi, számára a világ jó hely és az emberekben is a jót keresi.
• Mit gondoltok, ti mindig így gondolkodtok? Ha nem, vajon miért? (a pesszimizmus fogalma, ellentét-fogalom)
• Melyik a jobb szemlélet? Kinek a jobb? A pesszimistáknak, vagy az optimistáknak?
• Optimista és pesszimista tulajdonságok szétválogatása, csoportba rendezése interaktív táblán (pozitív és negatív tulajdonságok között különbség tétele)
• Mondj a mai napról egy pozitív gondolatot!
• Mit jelenthet ez az idézet? „Ha citromot kapsz a élettől – csinálj belőle limonádét!” Történt-e már veled olyan, hogy rosszul indult valami, de jó lett belőle a végére?
• Húzz egy kártyát! Optimista, vagy pesszimista mondatot olvasol róla? Hogy mondaná ezt egy pesszimista?
2. A téma feldolgozása
• Most egy különleges mesét fogok nektek olvasni. Hallgassátok figyelmesen!
-Egy ilyen varázs szemüvegre mindeninek szüksége lenne, mert átsegítene minket a rossz napokon. (beszélgetés a meséről)
• Csoportalkotás véletlenszerűen, kiszámoló segítségével
• Szituációs játék csoportokban: Húzzatok egy szituációs kártyát! Ez egy megkezdett jelenet. Játsszátok el úgy, hogy a végére optimista jelenet legyen!
3. A foglalkozás befejezése
• Mit jelent a közmondás? Minden rosszban van valami jó.
• Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek! Dal éneklése és tánc.
-Hálás vagyok, hogy ilyen érdeklődők voltatok ezen a foglalkozáson. (A gyerekek véleményének meghallgatása,)