Idézetből történet

- Csoport neve: 9vadoc6b
- Speciális Általános Iskola
- Kategória: Tanulásban akadályozottak
- Téma: Társas kapcsolatok
- (537 megtekintés)
A tevékenységek leírása:
1. óra
A gyerekek körbeültek és ráhangolódásként olyan történeteket idéztünk fel, amelyek először rosszul kezdődtek, de aztán majd jól végződtek. Megbeszéltük, hogy mi vagy kik segítették az események pozitív kimenetelét. Így tértünk rá a társas kapcsolatok fontosságára a mindennapi életünk során.
Beszélgetünk a barátságról és annak szerepéről, majd mindenki kiválasztotta egy barátját és néhány tulajdonság keretében, bemutatta a többieknek. Ezután 3 csoportra osztottuk őket, minden csoportnak ugyanazt a feladatot kellett elvégeznie: betűkből kirakni a barát több rokon értelmű megfelelőjét, megkeresni melyik meseszereplőnek ki a párja (pl. Jancsi-Juliska, Hófehérke-hét törpe) és 3 a barátságról szóló közmondást (pl. „Madarat tolláról, embert barátjáról.”) értelmezni. A feladatok elvégzését közös megbeszélés követte. Majd megkértünk egy önként vállalkozót, hogy üljön háttal az osztálynak, a többiek pedig mindenféle jót mondtak róla. A „Melegzuhany” annyira tetszett a gyerekeknek, hogy végül mindenki kipróbálta.
Témazárásként meghallgattuk Bagdi Bella „Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek” című dalát.
2. óra
A következő tanórát Bagdi Bella „Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek” című dalával indítottuk. A dal meghallgatása után, felolvastunk nekik három idézet a társas kapcsolatok egy-egy fajtájáról, majd a gyerekek kiválasztották Simun Vrocsek idézetét: „A legnagyobb birodalom sem ér egy fabatkát sem, ha nincs kire hagyni.” A gyerekek mesét szerettek volna írni, így közösen megfogalmaztuk „A gonosz király” meséjét, amelyet egy önként vállalkozó gyerek segítségével leírtunk.
A téma lezárásaként elolvastuk még egyszer a mesét, majd kifüggesztettük az osztály falára.