1. foglalkozás: Hálás vagyok (hálafa-készítés)

- Csoport neve: Picurkák
- Miskolci Könyves Kálmán Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Kaffka Margit Általános és Alapfokú Művészeti Tagiskolája
- Kategória: Alsósok
- Téma: A boldogságfokozó hála
- (554 megtekintés)
A pedagógus neve: Martinákné Bok Noémi
Téma: A boldogságfokozó hála
Osztály: Második évfolyam (2.B)
Felhasznált források: Bagdi Bella – Petőné Honvári Jolán: Boldogságóra – Kézikönyv pedagógusoknak és szülőknek. Mental Focus Kiadó. Bagdi Bella – Petőné Honvári Jolán: Boldogságóra munkafüzet. Mental Focus Kiadó. Bagdi Bella: Világomban minden rendben van – Zenés pozitív megerősítések gyerekeknek – CD
Dátum: 2016. szeptember
Reflexiók: A boldogságórára a gyerekek nyitottan, jó kedvvel érkeztek. Tetszett nekik a téma. Közlékenyek voltak, érdeklődők. A feladatokat komolyan és nagy odafigyeléssel oldották meg. Sok pozitív megerősítést kaptam, ahhoz, hogy tovább folytassam a programot.
1. Ráhangolódás
• Ebben az évben egy különleges program részesei lehettek. Sokat fogunk együtt nevetni, játszani, rajzolni.
• Mit jelent számotokra a boldogság? A nevetés? Az öröm?
• Milyen családi programok során érzitek ezt az érzést?
• Mikor érzitek magatokat az iskolában boldognak?
Én hálás vagyok azért, hogy itt ülhetek köztetek és veletek beszélgethetek. Nektek a háláról mit jut az eszetekbe?
Asszociációs játék: Nekem a háláról……jut az eszembe.
• Mit jelent a hála?
Írjuk bele a Szívemberke üres szívecskéibe ami eszetekbe jut a szóról!
2. A téma feldolgozása
• Most egy különleges mesét fogok nektek olvasni. Hallgassátok figyelmesen!
-Mit gondoltok erről a meséről? Miért volt különleges?
(gondolatok, érzések megismerése kérdések segítségével)
• Csoportalkotás véletlenszerűen, kiszámoló segítségével
• Dugjátok össze a fejeteket, beszéljétek meg, mit tetszett a legjobban ebből a meséből!
• Döntsétek el, hogy eljátsszátok, vagy elmondjátok a többieknek!
Mindkét megoldásnak örülni fogok.
• Activity: A táblán különböző érzelmeket kifejező szókapcsolatokat láthattok. Játsszátok el a csoporttársaitoknak, ők
megpróbálják kitalálni.
3. A foglalkozás befejezése
• Jó lenne, ha mi is gyakrabban fejeznénk ki hálát egymás iránt. Ezzel örömet szerezhetnétek egymásnak és nekem is. Gondolkozzatok el rajta, hogy ezt milyen formában tehetnétek meg a társaitokkal, velem, én milyen formában tehetném meg veletek. Adok nektek egy-egy szívecske alakú lapot. Írjátok fel rá holnapra, ha eszetekbe jutott valami. A szívecskékből aztán csinálunk egy Hála-tablót.
• Hálás vagyok nektek, hogy ilyen érdeklődőek voltatok. Ezért kirakok most egy szívecskét a tábla sarkára, hogy mindig eszetekbe jusson ez a mai óra.
• Fejezd be a megkezdett mondatot!
Hálás vagyok anyukámnak….
Hálás vagyok apukámnak…
Hálás vagyok a barátomnak…
• A Világomban minden rendben van című dal meghallgatása és örömtánc
