Miért jó megbocsátani? 3.A

- Csoport neve: A boldogság vándorai
- Szekszárdi Babits Mihály Általános Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: Megbocsátás
- (158 megtekintés)
A terem átrendezését követően egy egyszerű légzőgyakorlattal segítettem az órára való megérkezést. Beszélgettünk a megbocsátásról – mit jelent, tapasztalatok, ki az aki már bocsátott meg és ki az akinek már megbocsátottak. Ezt követően 6 különböző varázsszót tettek ki az asztalnál ülő gyermekek, majd hangosan közösen kimondták, melyet egy karmester játék követett, végül beszélgettünk arról, milyen hatásuk van ezek alkalmazásának. Utána feltettem a kérdést, egyáltalán milyen jelekből látják azt, hogy a másik személy megbocsátott – előre nyomtatott feladatlapot kiosztottam mindenkinek, kiscsoportban megbeszélték, beírták, majd hangosan felolvasták, feldolgozásra került.
Ismét játékra invitáltam őket. Az osztály egyik fele félkörbe kiállt a tábla elé, a másik felének kértem, hogy válassza ki az elhangzott varázsszavak közül a számára legszimpatikusabbat, legkedveltebbet és a csukott szemmel álló gyermekek fülébe súgják bele. Utána cseréltünk. Nagyon fegyelmezetten végezték el a feladatot.
Meghallgattuk a hónap dalát, kértem, hogy közben gondoljanak olyan személyre vagy személyekre, akiket úgy érzik valaha megbántottak, viszont nem volt alkalom arra, hogy rendezzék egymás között.
Végül kitöltötték a kiscsoportok az általam előre elkészített lenyomtatott feladatlapot, melynek címe az volt: miért jó megbocsátani? A különböző színű szívekbe beleírták gondolataikat, az órán elsajátítottakat – megbeszéltük, feldolgoztuk.
A 45 perc jó hangulatban, intenzív munkával telt. Köszönjük!