Örömpillangók – örömpillanatok

- Csoport neve: Kiskalozok
- Fazekas József Általános Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: Apró örömök élvezete
- (85 megtekintés)
Márciusi boldogságóránkat az online ötlettár bevezető idézetének olvasásával és értelmezésével kezdtük. Mik is azok az apró örömök, amiket nap mint nap megélünk? Figyelünk-e rájuk eléggé? Vagy csak öntudatlanul élvezzük? Tudjuk-e tudatosan keresni?
Első, egy hetet átölelő feladatunkat az öntudatlanságból való ébredésnek, az apró örömök tudatos keresésének és felismerésének szenteltük. A feladat az online ötlettár Örömfa feladatából indult ki, de átalakítottuk kissé a saját ötletünk alapján: amikor öröm ér bennünket, vegyünk el egy pillangót, írjuk rá az örömünket, majd ragasszuk fel a táblára. A gyerekek így tudatosították magukban az átélt örömöket, egy héten keresztül figyelték saját magukat, és gyakran felpattantak egy-egy pillangóért. Az egy hét letelte után felolvastunk néhány örömpillanatot, így újra átéltük a kellemes perceket.
Öröm hónapunk másik fő feladata a mozgás, a zene, a ritmus köré épült fel. A Zabszalma együttes Izgő-mozgó dalát eljátszottuk, elénekeltük, táncoltunk rá, itt is felfedezve az élet apró örömeit: karikát hajtottunk, zacskót zörgettünk, „követ” görgettünk, locsolókannát lóbáltunk, „karika sajtot” dajkáltunk, stb. Beszélgetőkörben gyűjtöttünk még örömpillanatokat okozó cselekvéseket, ugráltunk, játszottunk.
A metronómok egymásra hangolódásáról szóló kisfilmet is megnéztük (és még további három, hasonló rövid kísérletet), majd megbeszéltük, hogy hogyan is kapcsolódik ez a film a havi témánkhoz: az öröm, a vidámság is képes átragadni másokra, így mi is befolyásolhatjuk a környezetünk hangulatát. Ki is próbáltuk, hogy képesek vagyunk-e valóban egymásra figyelni és így egymásra hangolódni. Ritmushangszereket vettünk a kezünkbe, majd egy elkezdett ritmussorba igyekeztünk mindannyian bekapcsolódni. Szinte pár másodperc alatt felvettük egymás ritmusát, összehangoltan, egyszerre csörögtünk-zörögtünk-doboltunk. A zene önmagában is örömöt okozott, de tanulságot is megfogalmaztunk a feladat alapján: legyünk vidámak, mert a vidámság, a jókedv könnyen átragad a körülöttünk lévőkre, így boldogabbá tehetjük környezetünket.