Megküzdési stratégiák

- Csoport neve: Zempléni Árpád Általános Iskola
- Zempléni Árpád Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: Megküzdési stratégiák
- (165 megtekintés)
Boldogságóra beszámoló
A februári hónap témáját – „A megküzdési stratégiák” – dolgoztuk fel az 1. osztályos tanulókkal. A tevékenységek megkezdése előtt beszélgettünk a nehéz helyzetekről, a problémák hatékony megoldásáról és a stresszhelyzetről.
A programban leírt feladatok közül az alábbiakat választottam:
1. Mélylégzés
A feladathoz minden tanuló elkészítette a saját szivárványsorát. Az alapot megkapták és a minta alapján kellett kiszínezniük, ügyelve a színek sorrendjére. Elvégeztük a hozzá kapcsolódó légzőgyakorlatokat. A gyerekek szívesen vettek részt a feladatban, szeretnek színezni és kedvelik az ilyen jellegű feladatokat.
2. Kecskekatonaság
A feladat elvégzése előtt felolvastam a gyerekeknek a mesét. Megbeszéltünk a szereplőket, a mese tartalmát. Ezt követően készítették el a fejdíszt. A kecskefej alapját megkapták, kiszínezték. Az előre elkészített ívre felragasztották, összeillesztették tanítói segítséggel.
Közösen eldramatizáltuk a mesét. Ügyesen dolgoztak, élvezték a feladatot. Hatékonyan tudtak közösen dolgozni a dramatizálás alatt.
3. A kiképzés
A feldolgozást követően a kiképzés következett. Először én mondtam a tanulóknak mozgássorokat, utána pedig ők is állíthattak össze. A mozgásos gyakorlatokat mindig örömmel végzik. Sikeres volt a „katonává” képzés.
4. Zárókör
Záró feladatként meghallgattuk Bagdi Bella: Ellazulni, jaj de jó című dalát. A gyerekek figyeltek a dal szövegére, a feladatokat pontosan végezték.
Összegzés:
A tanulók a foglalkozás során végig motiváltak voltak. Szívesen végezték el a feladatokat, mindenki részt vett benne. Az óra jó hangulatban telt. Ügyesen dolgoztak együtt.