Megküzdési stratégiáink

- Csoport neve: fülemile
- Gennaro Verolino Általános Iskola, Készségfejlesztő Iskola és Kollégium
- Kategória: Tanulásban akadályozottak
- Téma: Megküzdési stratégiák
- (144 megtekintés)
Megküzdési stratégiák
Mivel a csoportban nagy sikerük van az animációs filmeknek, megnéztük a „Fel a fejjel!” címűt. Megbeszéltük és értelmeztük a látottakat. A fiataloknak kedvük volt kipróbálni a kétféle járást. Milyen az, amikor a testtartásunkkal már a gondolkodási beállítódásunkat is nyilvánvalóvá tesszük? Érdekes volt látni, hogy mindenki a természetének vagy hangulatának megfelelőt választotta volna csak, de kértem, hogy próbáljuk ki mindkettőt, így lehet megtapasztalni a különbséget, és a második legyen a vidám, bevállalós kis kecske ugrándozása.
Kipróbáltuk a zene hatását a csoport életére. Vivaldi „Négy évszak” című művéből a „Tavasz” tétel lett a legnépszerűbb: nyugodt élénkséget, vitalitást hozott az életünkbe. Mivel mint kiderült, a megküzdési stratégiánk fontos eleme a zene, ezért úgy tervezem, a továbbiakban gyakrabban fogunk zenét hallgatni.
Megküzdési szókészletünk, „Ami bátorít” címmel került összegyűjtésre és jó látható helyre az osztályban. Mindenki annyi színes cédulára írt, amennyire szeretett volna. Nem meglepő módon több hasonló vagy azonos cédula született, de mindet fölragasztottuk a gyűjteményünkbe, így legalább láttuk, melyek a hangsúlyosabb elemek. ( pl. zene, szépre gondolok, szeretnek engem, ölelés)
Az egészséges stresszoldó ételekre az iskolai mindennapokban is hangsúlyt helyezünk, lévén háztartástan szakosok vagyunk. Győztesünk a bébirépa! Ropogtatható, egészséges, nem hízlal és a fiatalok szerint még a színe is vigasztaló!
Szerettem volna a csoporttal kipróbálni a „Hajvarázst”, ezért előtte megnéztük és megbeszéltük a „Haj-szeretet” című megható animációs filmet. A fiatalok lélekben felkészültek a frizurák elkészítéséhez, de aztán mégis valódi küzdelemmé vált a megalkotásuk. Különösen a fiúknak jelentett gondot a hajszobrászkodás, többször kértek segítséget a „bigyók” használatához, de végül hajkölteményekkel és újabb megküzdési stratégiák felfedezésével gazdagodott a csoport.
Az „Őszinte vigasztalás” gyakorlatánál újra bebizonyosodott, hogy a kamaszléleknek nem csak közelségre, hanem távolságra is szüksége van. Toronymagasan az „Itt maradok a közelben, hívj ha kellek!” volt a legnépszerűbb, de lassan valamennyit elfogadták és alkalmazhatónak nyilvánították. ( pl. Bízom benned! Figyelek rád. Megölelhetlek? Büszke vagyok rád! Mire van most szükséged? stb.)

