Kecskekatonaság
- Csoport neve: Kiskalozok
- Fazekas József Általános Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: Megküzdési stratégiák
- (226 megtekintés)
A megküzdési stratégiák hónapjában egy tavaly februárban, az online feladattárból megismert játékkal kezdtük a téma feldolgozását. A „királylány-királyfi-sárkány” játékot farsangi délutánunkon játszottuk el, küzdöttünk a különböző szerepekben, majd beszélgettünk a megküzdés témájáról, felelevenítettük az előző évi feladatainkat. (Gumiember; Nevünk – szupererőnk)
Idei feladatainkat is az online ötlettárból válogattam össze. A témát bevezető idézetet felolvastuk, megbeszéltük, tanulságot fogalmaztunk meg: „Nem baj, ha hibázol, nem baj, ha tévedsz; küzdeni, tenni kell. Akkor is, ha nehéz, akkor is, ha félsz, meg kell próbálni!”
Ezután különböző helyzetekről beszélgettünk, amikor nehéz feladat előtt állunk, majd összegyűjtöttük „megküzdési szókészletünket”, ahol számba vettük a félelmet elűző, megnyugtató, pihentető, az izgalmakat oldó, az aggodalmakat tompító tevékenységeket, szavakat.
Idei fő témánk a megküzdés hónapjában a „ Kecskekatonaság” volt. Elolvastuk a népmesét, kérdések segítségével megbeszéltük a tartalmát. A gyerekek fellelkesültek a mese hallatán, azonnal menetelni, tisztelegni kezdtek. Testnevelés órán kipróbálhatták magukat kecskekatonaként: részt vettek egy 5 állomásból álló kiképzőtáborban. Célbadobás, bukfenc, lábemelés, kakasviadal és területszerzés volt a feladat. Forgószínpad szerűen mindenki végigjárta az állomásokat, mindenki teljesítette a próbákat, így megalakult a kecskehadseregünk. A Radetzky indulóra megtanultunk menetelni, majd a mesében megismert vezényszavakat használva a „Vigyázz!” és „Pihenj!” állást, fordulásokat, a tisztelgést gyakoroltuk. A nagy kiképzés után Bagdi Bella dalával pihentünk meg, az Ellazulni jaj de jó meditációval levezettük a testi erőnket próbáló gyakorlatokat.
Visszaterve a tanterembe újra elolvastuk az idézetünket, majd a Mélylégzés című feladattal kifújtuk magunkból a még bennünk mélyen elrejtve maradt minden apró félelmet, aggodalmat, nehézséget. Ezt a technikát alkalmaztuk még a nap folyamán a nyelvtan témazáró előtt, majd az osztály orvosi vizsgálatát megelőzően is; valamint „eltettük” a többi, már jól bevált és rendszeresen használt feszültségoldó technikánk közé.