Ha a cipőnk beszélni tudna

20211214_110802-1.jpg

Ez a feladatcsokor ösztönözte a legnagyobb buzgalomra a gyerekeket, mert jókívánságkártyák készítésével indítottuk az Advent időszakát, hozzákapcsoltuk az adventi naptár elkészítését és az Adventi vállalásokat, melyekről izgatottan számoltak be naponta. Láttam, ahogyan surrannak a kis kártyácskák a rejtekhelyekre, természetesen én is találtam a kabátzsebetől a tolltartómon át a könyveimbe rejtve boldogságfokozó jókívánságokat. Ennél a feladatnál kristályosodik ki a régen összeszokott csoportunkban az örömszerzés mibenléte, az a meghatározhatatlan belső izgatottsággal átfűtött vágy, amely motivációt ad ahhoz, hogy adni, titokban örömet szerezni fenséges érzés.
Számunkra a boldosgágóra nem egy óra, hanem átszövi mindennapjainkat, s bármely óránknak szerves, boldogító, örömszerző részeként működik. Bevallom, ez számomra is jókedvképző, s ha éppen nekem van szükségem felvidulni, bizony meghallgatunk egy-egy tematikus dallamot, s máris kizökkent bennünket az éppen kellemetlennek tűnő szituációból. Sokoldalúan használhatóak az anyagok, dalok, feladatok, ezért hálásak vagyunk negyedikeseimmkel, hogy foglalkozhatunk ezzel a kitűnő elméleti háttérrel is megtámogatott programmal.
Alsó tagozatban a gyerekek játékként fogják fel a havi feladatokat, mindenben motiváltak, együttműködőek, ezért is sikerült ezeket a képeket elkészítenünk.

Képek