Optimista képregény és pozitív megerősítés kártyák

- Csoport neve: kivancsiak8_10d
- Speciális Általános Iskola
- Kategória: Tanulásban akadályozottak
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (497 megtekintés)
Októberi tevékenységeink sokkal bővebbek voltak, mint az elmúlt hónapban, ugyanis négy boldogságórát tartottunk kis csapatunkban és sikerült a szülőket is bevonni.
Az első boldogságóránk bevezető jellegű volt, azzal kezdtük, hogy a gyerekek körbe űltek és ráhangolódásként próbáltunk megfogalmazni egy-egy pozitív jellegű gondolatot arra a napra vonatkozólag.Értelmeztük a „Ha citromot kapsz az élettől, csinálj belőle limonádét” közmondást is, ezzel is megpróbálva átkeretezni a negatív élettörténéseket.Ezt követően pozitív megerősítéses kártyákat készítettünk melyeket pozitív jellegű rajzokkal (szivárvány, virágok, napocska) diszítettünk illetve megfogalmaztunk rövid kis mondatokat, fogalmakat melyek a boldogságot jelentik számunkra.Az óra végén meghallgattuk Bagdi Bella „Pozitív mondóka” című zenéjét, amely még kellemesebbé tette a hangulatot.
Második és harmadik óránk az optimizmus fogalmának elmélyítését célozta meg, közösen kerestünk olyan negatív élethelyzeteket, melyeket az optimizmus fényében átkereteztünk pozitívvá.Példákat kerestünk arra is, hogy milyen egy optimista ember melyet az optimista képregény feladat bevezetése követett.Az osztályban egy közös példával (melyet a táblára is felrajzoltunk) körvonalaztuk a képregény négy feladatkörét illetve a középen elhelyezkedő „Pozitív megerősítésem erre a helyzetre” fogalmát.Harmadik tevékenységünk a Bagdi Bella „Világomban minden rendben van” zenehallgatással ért véget.
Boldogságóránk negyedik alkalma otthoni körülmények között zajlott. A szülökkel előzetes megbeszéléssel feladatként gyerekeink otthon anya és apa segítségével optimista képregényt készítettek, melyet büszkén hoztak vissza az iskolába elmesélve otthoni élményeiket szüleikkel.
Minden egyes alkalom örömmel zajlott, sokat segített a hangulat megteremtésében a zenehallgatás.Köszönjük !