4181.Nádudvar,Fő út 144-147. Kövy Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
- Csoport neve: Huncutkak 4.d
- Kövy Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: Társas kapcsolatok
- (135 megtekintés)
Csoport neve : 1.d osztály
Helye: Kövy Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Nádudvar , földszint 4.terem
Óra cél és- és feladatrendszere: érzelmi intelligencia fejlesztése, konfliktusmegoldás, tűrőképesség ,közösségi nevelés.
Tantárgyi koncentráció: magyar irodalom, ének-zene, etika, vizuális kultúra, technika, testnevelés és sport
Az órát tartja: Tőzsér Jánosné tanító
Óravázlat Boldogságóra, Társas kapcsolatok ápolása
Idő: 2021.november 17.
TÁRSAS KAPCSOLATOK ÁPOLÁSA
Pedagógus tevékenysége | Gyerekek tevékenysége | Módszerek, munkaformák | Eszközök | Célok |
1. Órakezdő relaxáció és éneklés: (5 perc) – Reggeli sorakozás a terem előtt Köszönés ölelés vagy pacsizás. – Szép napot kívánok a gyerekeknek! A csoport hangulatához igazodva , zenehallgatás, mindenki választ magának párt, hogy ki mellé szeretne ülni!:) Bagdi Bella: Jobb veled a világ
2.Téma bevezetése: „Medve vagyok és cammogok” (5 perc) Szabály ismertetése.
|
Gyors elhelyezkedés Hallgatják körben állva a zenét, táncolva énekeljük a dalt. Megnézik a videót!
Lomha mozgással medvévé válnak. |
egyéni
frontális
frontális |
1.számú melléklet
laptop 2.számú melléklet
3.számú melléklet /szív kép/ |
Választhat, hogy a szívre vagy a kézre teszi a kezét.
Nyugodt ,derűs légkör megteremtése, érzelmi ráhangolódás az órára.
A nagy szívet ölelje meg mindenki!:)
Mindenki mosolyogjon a mai órán!
|
2.Téma feldolgozása: Társas kapcsolatok ápolása(10perc) Az ember társas lény! Szerintetek ez mit jelent? Miért van szükségünk egymásra? Kik azok az emberek, akik körül vesznek benneteket?
| Vélemények meghallgatása
| egyéni munka
|
4.számú melléklet /képek/
| Kellőképpen jól érezzék magukat és úgy mondják el megállapításukat..
Rávezetni őket a család ,barát fontosságára.
|
3.A téma előkészítése : (5 perc). A mese hallatán nem éppen azt fogod hallani, ami a mintaszerű barátság ,de a tanulságot próbáljuk levonni belőle! mese olvasása: A róka és farkas a lakodalomban
| mese hallgatása | frontális | 5.számú melléklet /Mese szövege/
| Értse meg ,hogy mi kell a boldogsághoz ,jól működő társas kapcsolathoz |
4. A téma feldolgozása (10 perc) A mese elolvasása után észrevételek meghallgatása, tanulság levonása
| egyéni munka | Mondják el észrevételüket! Lássák meg a helyes utat ! | ||
5. Az óra lezárása (6 perc) Szoborpark játék Szókártyák kihúzása után találják ki egymás szobrait!
Meditáció :Bagdi Bella : Ha boldog vagy mutasd meg mindenkinek…
6.Értékelés (4perc) Téma tovább gondolása
Társasjátékkal fogunk megismerkedni. ismertetése Pozitivity Legyen minden hónapban egy ölelésnapunk!?) |
| Páros munka
egyéni munka | 6.számú melléklet /szókártyák/
7.számú melléklet https://www.youtube.com/watch?v=ugFvhdvPAhs | Próbálják imitálni a fülükbe súgott szavakat!
Szóbeli dicséret
|