Mint a hal a vízben

bold4.jpg

Előzmények: napirendünknek megfelelően, a reggeli beszélgetőkörrel kezdünk, ahol reggeli ima után megbeszélésre kerülnek az adott nap történései, majd képes formában kerül ismertetésre az adott napirend tevékenységrendszere.
Beszélgetünk a gyerekekkel arról, hogy milyen a hangulatuk az adott nap, hogy érzik magukat, mennyire fontos, hogy a napot jókedvűen, teli önbizalommal és tettvággyal kezdjük. Megkérdem őket, hogy tetszenek-e önmaguknak amikor a tükörbe néznek? Elégedettek-e saját magukkal? Hogy ítélik meg önmagukat? Tetszik ahogy viselkednek, ahogy embertársaikhoz viszonyulnak? Szeretik önmaguk? Biztonságba érzik magukat? Szükségét érzik embertársaik közelségének ahhoz hogy jól és biztonságba érezzék magukat? Megkérdem, hogy láttak-e már halacskákat békességben együtt úszkálni a vízben? Mennyire megnyugtató, hogy mindig ott vannak egymásnak védelmezve és segítve egymást. Rámutatok a párhuzamra, ami vonható az emberi társas kapcsolatok szükségességére és a rajban élő halak szinte baráti mivoltára.
A gyermekek a reggeli kört és beszélgetést követően mosdóba mennek. Visszatérésükkor már várom őket a kézműveskedéshez kialakított környezettel. A szükséges segédeszközöket előkészítettem és pár gondolat erejéig vázolom, hogy mit fogunk közösen elkészíteni a továbbiakban,
Elhelyezkedünk az asztal körül és megalkotjuk a saját kis halrajunkat.
Ezután elpakoljuk a kellékeket és rendbe szedjük önmagunkat a mosdóban.

Visszatérve elhelyezkedünk a szőnyegen kőr formában és meghallgatjuk Kormos István „ A fecske meg a szalmaszál” című meséjét Pogány Judit előadásában.

Képek