Társas kapcsolatok ápolása
- Csoport neve: Manócskák2d
- Berettyóújfalui József Attila Általános Iskola Széchényi István Tagiskolája
- Kategória: Alsósok
- Téma: Társas kapcsolatok
- (199 megtekintés)
Ez a hónap igazán tartalmasra és szépre sikerült, sok közös élményben volt részünk és igyekeztük úgy alakítani a programjainkat, hogy minél több társas együttlétre, közös játékra, foglalkozásra kerüljön sor ebben a hónapban. A kis manócskáim még csak első osztályosak. Sokan ismerték egymást az oviból, de vannak olyanok is köztük, akiknek év elején nem volt ismerőse az osztályban. Novemberben az egymással való közös és szép élmények gyűjtésére fektettük a hangsúlyt.
Bevezetésképpen megnéztük az ajánlott videót az összetartozásról (Bunny girl) és eldöntöttük, hogy mi is készítünk egy közös csoportképet, igaz más megközelítésben, kicsit már a télre hangolódva. Mondanom sem kell, hogy tetszett a gyerekeknek a fényképekből kivágott arcuk. Az alkotás vidáman folyt, a gyerekek szünetekben is sokszor odamennek és megcsodálják egymást és magukat.
Gyakoroltuk az egymásra odafigyelést is. Láncot alkotva mozdulatsort kellett utánozni. Természetesen a végére, már teljesen mást mutattak a gyerekek, melyen ismét sokat nevettünk.
A lányok és fiúk külön-külön megpróbálhatták a százlábú játékot sok kacagás közepette.
A hónap közepén a következő közös programunk a Bodorka Népmesepont által tartott foglalkozás volt. Itt a gyerekek mesét hallgathattak, majd egy libás tányért készíthettek maguknak Márton nap alkalmából. Mivel ezen a foglalkozáson csak fél csoport (15 gyermek) tudott részt venni, az iskolában maradt gyermekek részére Kártyavár játékkuckó foglalkozást tartottam. Ennek a lényege az volt, hogy a gyerekek megismerkedhessenek a társasjátékozás alapvető szabályaival, saját szabályokat is kialakítottunk, amelyről fogadalmat is tettünk és ezt ujjlenyomatunkkal pecsételtük meg. Ezután forgószínpad-szerűen régi és új társasjátékokat próbálhattak ki a gyerekek. A következő délután ugyanez volt a program, de akkor cseréltek a gyerekek, így mindenki részt tudott venni mindkét foglalkozáson.
A közös élmények, az együtt nevetés meghozta gyümölcsét. Tartalmasabbak a beszélgetéseink és nyitottabbak lettek egymás felé a gyerekek.