Társas Tulipán hónap

Ez a tevékenység, még közelebb hozta egymáshoz a társakat, új barátságok alakultak ki a játék és a tevékenységek hatására.

Bezzeg Anna: Tavaszi ébresztő c. meséjének elmondása.
A beszélgetések alakalmával szívesen nyilvánultak meg, bátran mondták el érzéseiket, a megoldásra irányuló válaszaikat. Kérdéseinkkel arra motiváltuk a gyermekeket, hogy meg tudják fogalmazni társaikhoz fűződő érzéseiket és el tudjanak vonatkoztatni a tárgyi dolgoktól. (Mostanában többször elhangzik ez a mondat a csoportunkban: nem leszek a barátod, mert nem adod ide az autódat…) Szeretnénk ezen változtatni. El szeretnénk érni, hogy értékként kezeljék pl. a segítségnyújtást, simogatást, együtt tevékenykedést.
Barátságkarkötő készítése színes fonalból, fonással, gyöngyfűzéssel, majd átadása a legjobb barátomnak. (Csoportok közötti barátnak is adható a karkötő)
Barátság kiszínező feladattal – mint egy szociometriai vizsgálattal – le tudjuk mérni, hogy ki a központi személyiség és ki a peremhelyzetű gyermek a csoportban, illetve, hogy mennyi játszócsoport van jelenleg a Tulipán csoportban.
Azért szeretlek, mert… játékban a peremhelyzetű gyermekek közül választottuk ki a kör közepébe ülő játékost, hogy ezzel is felfedeztessük és erősítsük pozitív tulajdonságait, önbizalmát. A többiek pedig egymás számára közvetítettek, még fel nem fedezett jó tulajdonságokat.
Ez a hónap lehetőséget biztosított arra, hogy óvodai szinten is erősítsük atársas kapcsolatok alakulását, még így a járványhelyzet idején is.

Képek