Optimista-pesszimista befejezés

Optimizmus-1.jpg

Az óra legelején, miután bevezettem, hogy ma boldogságóra lesz és az optimizmus gyakorlása lesz a téma, a gyerekeket megkérdeztem arról, hogy mit jelent az optimista és pesszimista szó. Nem tudták megfogalmazni, hogy mit jelent a két szó, ezért elmagyaráztam nekik. Hogy jobban értsék, elolvastam a könyvből A lakatlan sziget című történetet. Átbeszéltük a történetet, megbeszéltük, hogy a történetben mi volt optimista és mi pesszimista, kihangsúlyozva az optimista és a pesszimista szó közötti különbségét.
Ezután felírtam a táblára egy mondat elejét, amelyhez optimista és pesszimista befejezést kellett mondaniuk. A mondat így hangzott: Már megint én…
Az elején nehezen ment a mondat befejezése, de a végén rájöttek, hogyan is kell megoldani ezt a feladatot.
Ezután csoportokban / párokban optimista és pesszimista reakciót kellett írniuk a megadott mondatokra.
Miután végeztek, együtt beszéltük meg a mondathoz fűzött reakciókat. Először a pesszimista befejezést mondtuk el, majd optimista mondatokkal oldottuk fel a negatív gondolatokat.
A végén azt is megbeszéltük, hogy miért jobb optimistán látni a dolgokat és a pesszimizmust hogyan fordíthatjuk optimizmusra az életünkben.
A gyerekek mondataiból, illetve a feladatokhoz fűzött gondolataiból kitűnt, hogy megértették, hogy mi a két látásmód között a különbség.

Képek