Optimizmus gyakorlása beszámoló

- Csoport neve: Lélekbogyók
- Nőtincsi Általános Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (123 megtekintés)
Őszintén megvallva az Optimizmus miatt kezdtem bele ebbe a programba. Van egy tanulóm, akinek szeretnék segíteni. Mindenhez nagyon negatívan áll hozzá. Két éve dolgozunk ezen a témán nála az osztálytársaival. Sok mindenben történt pozitív változás, de én szeretném őt még jobban megtámogatni. Mivel nagyon empatikus a mi közösségünk, nagyon szívesen segít ezen a kisfiún. A gyerekek beszélgetések alkalmával ismerték meg mi is az az optimizmus, miért is jó, mikor is alkalmazhatjuk. Mindig mindenhol velünk van, ez a szemlélet, mely átsegít a nehéz időszakon bennünket. Személyes élményeket osztottunk meg egymással a témában.
Ezt követően megnéztük az ajánlott Ajándék című kisfilmet.
A látottakról beszélgetést folytattunk. Hatalmas élmény volt számomra is, hogy a gyerekeknek mennyi minden más gondolatot is ébresztett, mint nekem. Szenzációs volt őket hallgatni!
Téma oldásához használtuk a hónap dalát, melyre szabadon táncoltunk.
Harmadik osztályosaim a negyedikes tanulókat invitálta az optimizmus témakörébe, ahol közösen szemüveget készítettünk. Ha, felvesszük a szemüveget, nincs többé bánat, szomorúság, fájdalom. Formáltuk a látásmódunkat! Nagyon vártuk, hogy jöjjön ez a feladat, hiszen ezzel nagyon jól lehet az optimizmust növelni.
Az osztályomban van egy kisfiú, aki nem az optimizmusáról híres. Sokszor tapasztaljuk, hogy megsértődik kudarc esetén. Szerettünk volna alternatívákat mutatni neki, arra, hogy ki mit tesz abban az esteben, ha rossz a hangulata, szomorú. Ebben a hónapban azon dolgoztunk, hogy őt támogassuk meg. Optimista üzeneteket írtunk neki, majd tölcsérrel töltöttük belé. Végül egy kacagórát tartottunk, mely mindenkit feltöltött vidámsággal, jókedvvel. Igazán ragadós volt, még a szünetben is dalolásztak, mely az iskola többi tanulójára is hatott.
Úgy vélem ebben a hónapban a kis kertészek újabb magokat ültettek el magukban és egymásban.