Varázsszemügben a világ!
- Csoport neve: Aranyhíd ovi
- Perenyei Aranyhíd Óvoda
- Kategória: Óvodások
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (245 megtekintés)
Október hónap témája az optimizmus gyakorlása volt.
A téma feldolgozását abból indítottam, hogy ki milyennek látja magát, mik a jó tulajdonságai, mik azok a képességek, amelyeknek birtokában van, mik azok a dolgok, amiket meg tud tenni.
A gyerekek ügyesen ráéreztek ennek a tükrös játéknak a lényegére! („Kit látsz a tükörben?”) Egyre bátrabban beszéltek önmagukról, újabb és újabb területek kerültek elő a képességekben. Pl.: ” Tudok bicajozni!”, „Tudok szép virágokat rajzolni!”, „Tudok pohárba önteni!”
A játék úgy folytatódott, hogy mondják el, hogy mi az amit nagyon szeretnének megtenni, de ez az álmuk még nem valósult meg. „Lovagolni!”, „Repülőn utazni!”, „Fejest ugrani a medencébe!”
Ezután beszélgettünk mindarról, hogy ezeknek az álmoknak a megvalósulásához mik kellenek, és hogy ők maguk mi tudnak tenni.
Tódi törpe meséje nagyon tetszett a gyerekeknek, a benne lévő varázsszemüveg versikét pillanatok alatt meg is tanulták!
Mi is elkészítettük a varázsszemüveget papírból, színezéssel, amit nagyon szívesen viseltek a gyerekek, teljesen beleélték magukat abba a játékba, hogy a szemüveggel szépnek lássák a maguk körüli világot. Odamentek az ablakhoz, és az udvarról beszélgettek, hogy milyen szépek a levelek a fán, milyen jó, hogy új homokozónk van, stb.
A téma családokba való visszacsatolásaként haza is vihettek ilyen szemüvegeket a családtagjaiknak, hogy ők is színezzenek maguknak, és viseljék.
Következő nap elkészítettük az optimizmus jelét ábrázoló sárga mosolygós arcocskát, amit a nyakukba akasztva viselhettek.
A napi játék átszőtte az egész délelőttünket, ami arról szólt, hogy a mosolygós arccal a nyakukban megpróbálkoznak olyan dolgokkal is az oviban, amit eddig nem tettek. Mivel ezen a napon volt torna a tornateremben, rengeteg lehetőségem volt „kihívások” elé állítani a gyerekeket! A „Gyere, próbáld meg, sikerülni fog! „ felkiáltás gyakran elhangzott a gyerekektől pajtásaik felé, és öröm volt nézni, ahogy drukkoltak társaiknak!
A próbálkozások tovább folytatódtak az udvari játékidőben, az ebéd előtti terítéskor, alváshoz készülődéskor is. A gyerekek örömmel végeztek olyan „feladatokat”, amiket máskor meg sem próbáltak.
Úgy érzem a mi csoportunkban ez volt a hónap témájának a lényege, a gyerekek számára megfogható jelentése!
Kíváncsian várják a következő hónap témáját!