Az optimizmus a védőpajzsunk

- Csoport neve: Alsósaink
- TAKSONY VEZÉR NÉMET NEMZETISÉGI ÁLTALÁNOS ISKOLA
- Kategória: Alsósok
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (98 megtekintés)
Az optimizmus kérdéskörét egy mesével vezettem be; A szomorú királykisasszony történetét hívtam segítségül. A gyerekek előtt az optimizmus szó ismeretlen volt, de egy kis beszélgetés után már értették, mit jelent. A szomorú királykisasszony meséjének kapcsán arról beszélgettünk, miért volt szomorú a királykisasszony. Mi hiányzott az életéből, mit mondanánk neki, hogyan segíthetnénk. Sok értékes gondolatot fogalmaztak meg a gyerekek, a saját életükből is hoztak példát, visszaemlékeztek arra, amikor ők is szomorúak voltak.
A beszélgetés után minden gyermek elkészítette a saját védőpajzsát, amelyre olyan szavakat írtak, melyek segítik őket az esetleges nehézségek leküzdésében és a derűlátásban. Az alkotómunka során meghallgattuk az optimizmus dalát is, akinek kedve volt, be is kapcsolódott az éneklésbe. Közben elkészítettük az osztály közös védőpajzsát is, melyre a szünidő után még gyűjtögetünk számunkra fontos szavakat. A védőpajzsok színvilágára hatást gyakorolt nemzeti ünnepünk is, mert a boldogságórát megelőző napokban az 56′-os szabadságharcra emlékeztünk.
Egyik kolléganőm egy 2. osztályban helyettesített és az órán ő is feldolgozta ezt a témát. Azt a visszajelzést kaptam tőle, hogy a gyerekek szívesen készítették a kis védőpajzsukat és a tevékenység közben jókat beszélgettek arról, hogy miért jó optimistának lenni.