Hogyan lehetek én is optimista?

- Csoport neve: Fehérlófia
- Nagyigmándi Kincseskert Óvoda
- Kategória: Óvodások
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (92 megtekintés)
A tavasz folyamán végeztem el online oktatás keretein belül a Boldogságóra továbbképzést.
Nagyon tetszett és igyekszem hasznosítani az új ismereteket óvodás korosztályban.
Nagycsoportosaim körében az optimizmus témájával ismerkedtünk októberben.
A ráhangolódást egy kis relaxációs mozgással kezdtük. A hervad a virágom, éled a virágom mozgásos játékot találtam a legmegfelelőbbnek kezdésként. Rövid magyarázat után ügyesen, átéléssel végezték a mozdulatsorokat gyermekeink.
Majd két csoportot alkottam gyermekeinkből. Az egyik szomorú, bánatos volt, a másik vidám, mosolygós. A játék célja a szomorúak megnevettetése , vidámmá varázslása volt. Szerencsére ez igazán könnyedén ment, egy-egy hangosabb kacaj után mindenki mosolygós arccal nézett már társára. Csoportcsere után is sikerélménnyel zárhattuk le e kedves, egyszerű kis hangulatfokozó játékot.
Tódi törpe varázsszemüvege című mesével folytattam a téma feldolgozását.
Plüss sünivel és egy varázsszemüveggel a kezemben szemléltettem a mese történéseit. A varázsszemüveg mindenki érdeklődését kellőképpen felkeltette. A mese végén megbeszéltük, hogy hogyan is működik a varázsszemüveg. A bánatos, szomorú gyerekek miután elmondták szomorúságuknak okát , belekukkanthattak Tódi szemüvegébe.
Tódi törpe szebben látó mondókájára is szükségünk volt, hogy optimistábban szemlélhessük a történteket . Először én, majd később a társak is segíteni tudtak abban a szemüvegbe tekintő gyerekeknek, hogy szebbnek lássa a világot, kevésbé súlyosnak a problémáját.
Végül mindenki elkészíthette a saját varázsszemüvegét. Színeztek, rajzoltak és megalkották a számukra legszebb, legvarázslatosabb szemüveget.
Remélem a gyerekek majd szüleik fejére is felteszik e szemüvegeket és segítenek a körülöttük levő világot és gyermekeik cselekedeteit is optimistán szemlélni.