Az optimizmus

- Csoport neve: Cinege1.a
- Deák Ferenc Általános Iskola és Gimnázium
- Kategória: Alsósok
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (106 megtekintés)
A hónap témáját, az optimizmust 2 tanóra keretein belül dolgoztuk fel. Az első órát ráhangolódással kezdtük: meghallgattuk a hónap dalát, a gyerekeknek nagyon tetszett, többen éneklés mellett táncoltak is rá. Ezután „Körbe, körbe” relaxációs gyakorlat következett. Megbeszéltük az optimizmus, optimista gondolkodás fogalmát, tudnivalókat. Megfejtettük a munkafüzetben található keresztrejtvényt, amiből megtudtuk, hogy „mindig van megoldás”. Majd a gyerekek lerajzolták, hogy mi az a két dolog, ami őt mosolygásra készteti. Az óra további felében kiszíneztük a munkafüzetben található rajzot, és újra meghallgattuk a hónap dalát „Én egy pozitív, pozitív gyerek vagyok!” Az első órát meditációs gyakorlattal fejeztük be. A második óra elején ismét átbeszéltük azt, hogy mit is jelent az optimizmus. Felolvastam nekik a szomorú királylányról szóló mesét, megoldottuk a hozzá kapcsolódó feladatokat. Okokat kerestünk, hogy miért lehet szomorú és hogyan tudnánk megoldást keresni a szomorúság elmulasztására. Majd a varázstükörbe lerajzolták magukat, elkészítettük a tablót. Zárókörben megfogalmazták gondolataikat, hogy mi tetszett az órán, mit tanultak. Nagyon jól visszaköszönt az optimista gondolkodás alapjai: „megtanultam, hogy mindenben a jót lássam”, „azt tanultam meg, hogy mindig pozitívan álljak a dolgokhoz”, stb. Az órát meditációs gyakorlattal zártuk le.