Optimista esernyők

1.-Optimista-esernyő.jpg

2021 októbere az „optimista alkotás” jegyében telt el számunkra az iskolában. Természetesen először a fogalmakat tisztáztuk, megbeszéltük, hogy mit jelent az optimista és a pesszimista életszemlélet és az előbbi követését tűztük ki célul. Egyet értettünk abban, hogy mindenkiben van valami jó, amitől más, ami miatt különbözik a többiektől, amit értékként meg kell becsülni benne. Ennek a „jónak” a megtalálása lett ettől kezdődően a célunk. A nagyobbakkal megfejtettük a munkafüzet 24. oldalán található képes rejtvényt, ami azt sugallta, hogy mindig, mindenre van MEGOLDÁS! A 31. oldal segítségével olyan pozitív állításokat gyűjtöttünk össze és írtunk le, amiket érdemes magunkban sokszor felidézni, hiszen megerősítésként működnek, segítenek optimistának maradni.
Az elsőseimmel pedig kiszíneztük az óvodai munkafüzet 9. oldaláról fénymásolt mesebeli házikót, Tódi törpe házát, a lehető legvidámabb színeket használva. Hogy Tódi optimista, boldog és elégedett lehessen, bőségtálakat is készítettünk a számára, vagyis először kis kosárkákat formáztunk gyurmából, ezekbe kerültek a szintén gyurmából gyúrt zöldségek, gyümölcsök. Elkészítettük az optimista szemüveget is, aminek a segítségével elképzeltük, hogy a világon minden szép és jó lehet, ha hiszünk benne. Osztálytermünk dekorációjaként egy igazi piros-zöld színű esernyőből készítettük el az „optimista esernyőt”, amit a mennyezetről lógattunk le, majd krepp-papír csíkokat akasztottunk rá körbe. Ezekre a csíkokra vidám, mosolygós arcú levélmanócskákat csíptettünk fel, amit a gyerekek színeztek az ősz színeivel. De elkészültek a segédanyagban küldött sablonok alapján a kisfiús és kislányos „esernyőképek” is, amikkel a faliújságot díszítettük fel.
Október 4-e „Az állatok világnapja”, amit iskolai szinten mi is megünnepeltünk. Sok színes programmal, játékkal, kutyás bemutatóval hívtuk fel a figyelmet a felelős állattartásra, az állatok tiszteletére, megvédésére, hogy a jövő az ő számukra is optimista és boldog lehessen. A délután fénypontja a „Kék bálna” című flashmob volt, aminek keretében mindannyian (az egész alsó tagozat) felvettünk valamilyen kék színű ruhadarabot, majd a sportpályára felrajzolt bálna körvonalára álltunk szorosan egymás mellé. Erről egy létra tetejéről készítettünk fotót, ami úgy gondolom, hogy a maga vidám, derűs hangulatával mindenkiben kellemes, optimista érzetet keltett és az állatok boldoggá tételére buzdított.
A „Szállj, szállj ökörnyál, jön az ősz, megy a nyár…” kezdetű versike kapcsán „optimista pókhálókat” is alkottunk, vagyis élénk színekkel való színezéssel tettük szivárványossá a fénymásolt, fekete körvonalú pókháló mintákat, hogy vidám hangulatot sugározzanak magukból.
Természetesen foglalkozásainkról nem hiányozhat soha Bagdi Bella sem, aki az éteren keresztül a „Pozitív gyerek vagyok” című dalával segítette, támogatta a gyerekek alkotó tevékenységét, amit jókedvvel énekelgettek, dúdoltak rajzolás, színezés közben, sőt még az óraközi szünetekben is.

Képek