Hiszek a Napban, akkor is ha nem süt

- Csoport neve: magoncok3.b
- Derecskei Bocskai István Általános Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (77 megtekintés)
„Lehetsz viharban, attól még tarthatsz a napfény felé” (Bella)
Októberi Boldogságórán az optimizmus gyöngyét fűztük fel a megkezdett gyöngysorunkra. Az órát a Repülj velem dallal kezdtük, majd jól megmasszíroztuk egymást Palya Bea dalára. Learning Apps játékkal azonosítottuk az osztályunkban gyakran megjelenő érzelmeket. Megbeszéltük, hogy melyek azok, amiket szívesen látunk, és melyek azok, amikre nagyon figyelnünk kell, mert mérgezik kapcsolatainkat. Majd előkerültek az 1. osztályban készített „szebbenlátó” szemüvegek (szekrényemből), nagy boldogságot okozva a gyerekeknek, hiszen már negyedikesek vagyunk, szép emlékek kerültek felszínre, még a mondókára is emlékeztek(Hipp, hopp, itt vagyok, varázslatot mutatok…). Megosztottuk egymással azokat az élethelyzeteket, amelyek most nyomasztanak bennünket, majd feltettük a szemüveget és átkereteztük, megkerestük bennük a pozitív érzéseket. Nagyon örültem, mert mindenki megszólalt, nyíltan beszéltek félelmeikről. Aranyosi Ervin Életreszóló tanmese az optimizmusról és a kitartásról című meséjét olvastam fel a gyerekeknek, és megfogalmaztuk a mese tanulságát, majd közösen elénekeltük és tapsoltuk a tavaly közösen alkotott Opti Miska dalunkat. Tükröt adtam körbe, amibe mindenki belenézett és megfogalmazta mi szép benne, akinek nehezen ment, annak segítettünk. Kisiskolásoknak szóló meditáció az egyik kedvencünk, megismételtük az elhangzó pozitív megerősítéseket. Elkészítettük az optimista esernyőket ezekkel a mondatokkal, felragasztottuk, és próbáltuk ábrázolni, hogy az esernyők alatt mindig süthet a NAP.